onsdag 3 juni 2009

Blommigt

Den lilla klematisen klättrar nu för fullt på laduväggen. I fredags när vi parkerade bilen lyste den här stora fina blomman lång väg:

Nya knoppar är på gång, så jag hoppas att vi får njuta av blomningen ett tag till. Och tänk så fint när de gröna bladen klättrat lite högre upp på väggen!

På baksidan av huset har vi resterna av ett äppelträd, där bara en knotig gammal stam finns kvar. Jag funderar på att peta ner ytterligare en klematis där, som får växa upp med trädstammen som stöd. - Det kan nog bli läckert.

På en "bakluckeloppis" hittade jag en jättehäftig "häxkittel" i gjutjärn för ynka 95 kronor. Den har fått ersätta den gamla trista krukan på baktrappan, och i den har jag stoppat ner ett par ljust rosa snöflingor. Det blev riktigt fint! (Och nej, det har inte regnat på bilden, - det är nyvattnat.)

Planer finns också på kaprifol och lavendel mot utbyggnaden på baksidan (den trävita delen som syns på bilden här ovan), men först måste vi måla om väggen där. 

Sicken tur att det finns lite projekt kvar, - vad ska man annars ta sig för på semestern...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir så glad för att du vill lämna en kommentar!