söndag 14 juni 2009

På plats!

Idag har det varit strålande sol i "Glesbygd" mest hela dagen. 
- Blåsigt som attan, men ljumma, sköna vindar.

De nya namnbokstäverna kom på plats:


Det blev lite annat "stuk" än på de gamla bokstäverna, - lite kantigare och aningen tunnare, men jag gillar ändå resultatet. Det ser prydligt ut! 

Prickarna över "ä" fick ju dessutom plats efter att de sågats av tidigare i veckan. Jag fick skruva fast dem en och en. 

När alla bokstäver var uppsatta målade jag skruvarna med samma röda färg som bokstäverna, så att de skulle smälta in lite bättre.

De nya smidesbokstäverna är nog garanterat mer hållbara än den gamla versionen, med bokstäver målade på en playwoodskiva.  
- När jag skruvade ner skivan buktade den ut från väggen rejält.

Vi får väl gå och "känna in" oss på de nya bokstäverna ett tag, men de blir nog kvar. Den gamla skylten är dock sparad på vinden, om det skulle vara så att vi trots allt vill ha den förra modellen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir så glad för att du vill lämna en kommentar!