onsdag 12 augusti 2009

Gott gottigott gott

Det verkar vara inne just nu med glaskupor av olika slag. Helst ska man väl ha en färsk gräddtårta, eller lockande muffins med glasyr, stående framme i köket för jämnan, om man får tro inredningstidningarna.

Någon bagerska är jag inte direkt, men när jag hittade den här lilla glasskålen med kupa och fot för fem kronor på en loppis i helgen, så blev jag lite inspirerad att försöka hitta på en egen variant av smaskig installation.

Efter en tur till lösgodishyllan i vår lokala Konsumbutik föll valet på härligt pastelliga mintgodisar. (Kallas de Peps, eller hur är det nu?)

Med två obotliga gottegrisar i huset blir det nu intressant att se hur länge min fina inredningsdetalj får stå orörd, hehe!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir så glad för att du vill lämna en kommentar!