fredag 2 oktober 2009

Garden Girl

Tidigare i höst firade vi en kollega på jobbet som hade "nollat" under sommaren. Vi samlade ihop till ett par fina trädgårdsbyxor från den ljuva kollektionen som Garden Girl designat, eftersom vi visste att hon älskar att pyssla i sin trädgård.

Presenten gjorde succé, och vem kunde tro annat efter att ha kikat på de bedårande plaggen på företagets hemsida. Jag var avundsjuk, redan innan vi hade gett bort paketet...

Så idag sprang jag på kollektionen igen på den stora trädgårdskedjan Blomsterlandet, som finns lite varstans i Sverige. Där fanns till och med en provhytt, så att man kunde prova grejerna i lugn och ro.

Tre olika modeller i tre olika mönsterställningar med tre olika priser (inte så billiga...) fanns det. Jag föll för hellånga byxor i khaki med ljuva rosor:
Kunde jag motstå mitt ha-begär? Nej...

Någon trädgårdsexpert är jag inte, men snygga brallor att jobba i har jag iallafall!

2 kommentarer:

  1. Hej du, det var allt fina byxor du har köpt. I höst har jag varit lat och inte fått ner några lökar i jorden. Kram Katarina.

    SvaraRadera
  2. Hej Katarina!
    Byxorna satt som en smäck när jag invigde dem i helgen! Nu är de redan helt nerlortade och redo för tvätt, hehe!

    SvaraRadera

Jag blir så glad för att du vill lämna en kommentar!