onsdag 25 november 2009

Ja, hur blev det här egentligen?

Här är så gårdagens projekt, fotograferat rätt upp och ner utan "styling":


Hårresande, hemsk och häftig på samma gång! Jag har inte bestämt mig för vad jag tycker om den, men den blev iallafall bättre med lite svart sprayfärg. Den får följa med till Solhäll i helgen, så får vi se. Kan se den framför mig med lite julstämning runtomkring, då kanske den funkar.

Inser att tjockleken på ljus som passar i den kanske inte blir så lätt att hitta, det är inte direkt standardmått på någon av själva ljushållarna. De två yttre är lite smalare i omkrets, men fortfarande aningen bredare än vanliga kronljus. Mittenhållaren är bredare och kräver ett tjockare ljus, - dock inte blockljus. Finns det ens dessa storlekar???

To be continued...

3 kommentarer:

  1. Hej du, tack för kommentaren, jag får erkänna att jag har varit dålig på titta runt hos dig, men nu har jag kikat tillbaka, ni får det så fint på Solhäll. Ljusstaken kommer att passa bra hos er, den är orginell. Jag håller på att virka upp ett lager kakor för jag ska på julmarknad på lördag och söndag, är du intresserad så ska jag lägga ut bilder och pris lite senare. Kram Katarina.

    SvaraRadera
  2. Den var häftig tycker jag!

    Det där med stearinljus är inte det enklaste om det inte är standardmått.
    Kolla på http://www.ljusboden.se/
    Dom kanske har det du söker.

    SvaraRadera
  3. Spännande med lite udda saker! Hoppas du hittar ljus så du kan testa om du trivs med den!
    Kram

    SvaraRadera

Jag blir så glad för att du vill lämna en kommentar!