torsdag 10 december 2009

En en

På vinden i stan har jag en stor låda full med vackra julgranskulor från den tiden vi hade gran i lägenheten. Nu känns det lite "too much" att ha gran på två ställen, och eftersom vi tillbringar julhelgen på Solhäll skippar vi gran i stan. (Fast den ligger nerpackad i en kartong på vinden, så man kan hälsa på den om julandan faller på, hehe!)

Stadstraditionen de senaste åren har istället varit att sätta en liten jul-en på bordet i hallen i lägenheten. På så sätt får man iallafall lite julstämning under vardagarna.


Årets en fick små vita kulor med röda band, som jag hittade i pyntlådan på vinden. - Kul att man aldrig kommer ihåg vad man har där från år till år!


Förra året hade jag fullt med pyttesmå polkagrisstänger i enen, men dem lyckades jag uppenbarligen "städa" bort i januari i år, för nu kan jag inte hitta dem. Så typiskt mig, jag har säkert lagt dem på ett jättebra ställe, hmmm...

Ja, ja, ombyte förnöjer!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir så glad för att du vill lämna en kommentar!