söndag 17 januari 2010

Bokmärke

Jag har nästan alltid med mig en pocketbok i handväskan; förra århundradets uppfinning, om ni frågar mig. Jag pendlar 35 minuter till och från jobbet med buss, och det är skönt att fördriva tiden (och tankarna) med läsning den stunden.

Det där med vikta hörn för att komma ihåg var man är, är inte min grej. Även om pocketböcker är slit-och-släng-varor, så bär det mig emot att behandla litteratur på det viset. Alternativet är att använda bokmärken av något slag, och jag har nog testat mig igenom det mesta på det området.

Mången gång har jag svurit över att kvittot eller papperslappen jag använder som bokmärke har trillat ur. Magnetbokmärken är väl inte precis någon nyhet, men jag har aldrig kommit till skott att skaffa ett, förrän nu.

Till det facila priset av 10 kronor inhandlade jag den här sköna "donnan" på Pocket Shop i fredags:


Jag tycker hon är hur fin som helst! Nu ångrar jag mest att jag inte köpte fler...

(Om någon kan lista ut vilken bok "hon" sitter i på bilden, så är det väl absolut värt ett bokmärke som pris! Fast jag bara tog en bok ur hyllan, så det lönar sig inte att tjuvkika under sidorubriken "Läser just nu", hehe!)

1 kommentar:

  1. Trodde nästan att jag var ensam om att ha kvitton som bokmärken=))
    Det där var ju ett helt klart bättre alternativ!

    Ha en go vecka/Hannis

    SvaraRadera

Jag blir så glad för att du vill lämna en kommentar!