söndag 10 januari 2010

Julgransplundring

Efter en titt in på golvet i matrummet i helgen, blev beslutet enkelt: Dags att slänga ut granen.


Med tanke på hur nakna en del grenar såg ut, var det ett smärre under att kulorna inte låg kraschade på golvet.

Att julpynta är fantastiskt trevligt, men att städa bort julen är väl något av det tradigaste man kan tänka sig. För att inte dö av leda fattade jag beslutet att "pimpa" min juldekorationslåda, som hängt med i x antal år, - en gammal skokartong. (Jag har kvar kartongen, men inte skorna, så gammal är den!)


Sagt och gjort. Jag avbröt mig mitt i röjandet och rotade fram spillbitar av de Panduro-papper som utgjorde 2009 års julkort, lite glitterlim och gammal spetsbård (självhäftande).

Jag stansade ut "Christmas" med QuicKutz-tången, och hittade också några gamla fejk-sigillstämplar (vanliga klistermärken från Lagerhaus) som kom väl till pass.


Resultatet blev riktigt trevligt. Och så sköt jag ju upp den tråkiga röjningen ett tag, hehe!


Lagom till julgransplundringen bestämde sig amaryllisen för att ÄNTLIGEN slå ut.


Hmmm... Nåväl, den får väl vara med ett tag till.
Fast nu längtar jag vansinnigt mycket efter våren!

4 kommentarer:

  1. Toppen, vad fin lådan blev! Inte lika trist när man ska packa i den heller...

    SvaraRadera
  2. Mäh, vaddå???Gillar du inte barr överallt?*skrattar*
    Fasiken vad snyggt med lådan!
    Och vilken bra idé.

    Jag som aldrig hittar mitt julpynt skulle ju behöva just något sånt.
    Men nu har jag ju redan knöckat i hop allt i ett hörn, tur att det är ett tag kvar till nästa gång=))

    SvaraRadera
  3. Vad fin den blev, bra idé. Roligt med inspiration!
    Ha en bra dag!
    Anna-Karin
    hemochting

    SvaraRadera
  4. Hej du, va fin lådan blev, den ser ut att innehålla en fin julklapp, den blir rolig att öppna nästa jul. De röda kalendern kommer nog att innehålla bara possitiva saker i år, den lyser av glädje. Kram Katarina.

    SvaraRadera

Jag blir så glad för att du vill lämna en kommentar!