torsdag 21 januari 2010

Nya sköna gröna grejer!

Mobiltelefonkonversation mellan mig och sambon, 16.38 i eftermiddags:

"Hej, jag tittade in på Erikshjälpen efter jobbet."
"Jaha, hittade du något kul?"
"Jag har köpt två gröna grejer."
"Åh, nej..."

Det är ju inte för intet man heter Fröken Grön, hehe!


Grejen var att jag gillade den lilla högra skålen, som bara kostade 5 kronor. Sen hittade jag den vänstra, som egentligen är lite pråligare, men som ju har ett jättefint lock.

Tänka, tänka, tänka...

"Aha, jag sätter locket på den lilla skålen istället"!


Det blev ju faktiskt ganska piffigt! Och det innebär ju också att jag egentligen kan skänka tillbaka nederdelen på den pråliga skålen till Erikshjälpen, så har jag ju egentligen bara kommit hem med EN grön sak idag. Alla nöjda, alla glada!

(Annars tjurar jag mest över vädret och mörkret, och över att det aldrig är dagsljus när jag har tid att fotografera. Huuu, så trista bilder det blir...)

7 kommentarer:

  1. Jag gillar även den "pråliga" skålen, du kan ju behåll den också och fylla den med färgglada Jelly Beans!!!

    SvaraRadera
  2. Läckra skålar båda två , men jag tyckte mest om din idé med locket från den ena och nederdelen från den andra . Läste ditt tidigare inlägg , om alla outforskade utrymme i ert hus ,så spännande !!! Hur kan du hålla dig från att inte kolla upp vad som finns överallt ?! Lycka till ! kramar Susanne / den gamla skolan

    SvaraRadera
  3. Vilket fynd du gjort på erat eget ställe!
    Den ser ut att ha några år på nacken.

    Tycker det blev bra med locket jag.
    Det är rysligt smart tänkt att du skänker tillbaka den andra delen=))
    Det argumentet ska jag börja använda mig av *fnissar*

    Ha en go helg!

    Ps. Du måste ju bara utforska alla utrymmen!
    Tänk hur många skatter som kanske ligger där och väntar på dig.

    SvaraRadera
  4. När man väl står i röran ser det mest ut som äcklig gammal lump i hörnen, så frestad att röja upp blir man inte precis... Fast tänk om! Får nog dra på mig diskhandskarna i helgen och peta lite!

    SvaraRadera
  5. Hej du, va du är flitig att skriva inlägg, det var en del att läsa. Råkorna var ju jättefina, jag tittar också på det engelska tv programmet, älskar dom gammla husen där och landskapet. Du hittar nog en plats till den bulliga skålen ska du se. Ta på dig handskarna du och titta i fickorna , det kanske finns pengar där.

    SvaraRadera
  6. Hahaha... jag har aldrig varit vidare bra på matte, men det här tyckte jag att du har räknat ut bra!!:)
    Jag gillar den pråliga skålen också..!
    Och dina kråkor... så fina!
    Ha det bra!
    Kram

    SvaraRadera
  7. mmpfff...
    Man hittar inte i mitt egna kök på grund av alla gröna saker...
    ...och gröna extra saker.

    SvaraRadera

Jag blir så glad för att du vill lämna en kommentar!