onsdag 31 mars 2010

Väggvitrin

Nu är det dags för världspremiär, mina vänner: - Fröken Grön bloggar LIVE från Solhäll! (Hmmm, får se om det blir en vana, halva poängen med det här stället är ju just bristen på teknologi...)

Jag är iallafall lite otålig att få visa er det senaste dygnets "påskpyssel"; ommålningen av ett gammalt väggvitrinskåp, som vi hittade på en loppis förra helgen för ynka 60 kronor.

Det såldes billigt, eftersom nyckeln till skåpet hade försvunnit, men jag räknade kallt med att järnhandeln i "Glesbygd" skulle kunna fixa fram en nyckel som passade. Jag fick rätt! (Otroligt ställe, det där!)


Jag hade redan tänkt ut den perfekta platsen för ett väggvitrin, men färgen på just detta passade inte så bra. Fram med färg och pensel, och sen blev det så här:


Färgen heter Antikgrå (och är inte riktigt så vit som det ser ut på bilden) och kommer från Alcro. Skåpet är precis lagom stort för att man fortfarande ska kunna öppna kistlocket, utan att det slår i!


Tanken är att vi ska flytta över en del av de finglas vi har hemma i stan, men när jag började rota runt här på Solhäll så hittade jag en hel del loppisfynd som passar bra så länge.


Nu återstår det angenäma problemet att hitta något att ställa OVANPÅ skåpet. Vilken tur att vi ska på antikmarknad på fredag!

2 kommentarer:

  1. Vad roligt att du gör fynd lite här och var! Vitrinskåp, nycklar... hoppas du hittar något på fredag med.
    Det var jättesnyggt med skåpet och jag ser MYCKET grönt :)

    Kram och Glad Påsk!

    SvaraRadera
  2. Men nu vet jag inte...
    Här tror man att du åker i väg någonstans och lagar mat över öppen eld, fotogenlampor och vatten i hinkar från brunn.
    Så kan du blogga därifrån*skrattar*
    Skojar bara.
    Visst är det fantastiskt med tekniken!

    Vad bra det blev!
    Gör sig perfekt ovanför kistan(som för övrigt var fin)

    Antikmarknad...Bara lite avis på dig just nu!

    Hoppas du fyndar=))

    SvaraRadera

Jag blir så glad för att du vill lämna en kommentar!