torsdag 3 juni 2010

Flyttbestyr, ängel och blommigheter

Nu rinner tiden iväg. Jag har 9 arbetsdagar kvar på jobbet, och om 6 veckor ska vi vara ute ur lägenheten.

Det innebär naturligtvis att vi har MASSVIS med packning och förberedelser att göra, men eftersom vi redan nu börjat ta med ett billass fullt varje gång vi kör upp till Solhäll, så känns det ganska smidigt ändå. (Än så länge...)

Det innebär att vi kan packa ner i omgångar och packa upp ett par lådor varje helg, så att saker och ting kommer på plats direkt. Fast grejen är ju den att det är de roliga sakerna man packar, inte allt det där som man ska ha kvar men inte riktigt vet var...

Målsättningen är ändå att det ska bli så lite sådana saker som möjligt. Vi har redan sålt en hel del stora möbler på blocket.se (vilket gick över förväntan lätt), och vi planerar att kränga massvis med småpryttlar på loppis i sommar.

Mitt i flyttstöket är jag så planteringssugen så jag håller på att dö! Trädgården på Solhäll borde verkligen inte vara prioritet nr 1 just nu, men åhhh, vad jag längtar efter att få fixa och dona där! (Det är till och med roligt att klippa gräset!)

För att stilla mitt begär (och förebygga abstinens) unnar jag mig några små krukor på balkongen i stan, så att jag har något fint att titta på under vardagarna. Det kalla regniga vädret under maj har iallafall haft positiv effekt när det gäller att hålla penséerna snygga och vid liv!


I år har jag satsat på två olika nyanser av lila, - en ljusare och en mörkare. Söta som små violer!


Mina egenhändigt uppdrivna filitiga lisor får också "bo" på balkongen så länge. (De ser lite fjuttiga ut på fotot, men bör väl växa till sig bara de får lite sol.)


Den svarta plåtkrukan, med "öron" och text, hittade jag på vinden. Har inget direkt minne av varifrån den kommer, eller vad jag har haft i den tidigare, men den passar perfekt till mina lisor!


Betongängeln på blompinne hittade jag på Buketten. - Jag tycker att hon är fin...


... och kanske kan hon hjälpa måsarna att hålla duvorna borta!

På lördag har jag och två söta väninnor planerat in en tur till Åbergs Trädgård & Café i Ystad, för inspiration, njutning och kanske ett och annat inköp. Det är första gången jag är där, så det ska bli spännande. (Får avlägga en liten rapport om det sen.)

Senare på lördag bär det av till Solhäll. HEM, med andra ord!

Håll tummarna för att solen blir kvar i Skåne över helgen, så att jag får tillfälle att inviga min nya däckstol!

2 kommentarer:

  1. Här kommer en hälsning från en expertflyttare... Ja jag förstår om ni tycker det är svårt att hinna med allt ni vill göra när ni har både ner- och uppackning att ta tag i. Ett tips är iallafall att börja städa i lägenheten så tidigt som möjligt, det tar alltid längre tid än vad man planerar och det är absolut det jobbigaste.

    Jag ber också om ursäkt att jag stavade ditt blogg-namn fel i mitt förra inlägg. Det smög in ett F istället för G så numera heter du Fröken Frön...

    SvaraRadera
  2. Hejsan.

    Du har mycket på gång ser jag.

    Kul med flytt men det tar ju lite tid.
    Ska bli kul att läsa vad du tyckte om trädgården i Ystad.
    Kanske ska dit i sommar.

    Ha en skön Söndag,
    Kram Anneli.

    SvaraRadera

Jag blir så glad för att du vill lämna en kommentar!