söndag 13 juni 2010

Vattenspegel

Strax utanför Trelleborg, på vägen mot Ystad, ligger sedan många år en underbar liten affär som heter Ting Ute och Inne. Där hittar man, precis som namnet avslöjar, fina saker att pryda både hem och trädgård med, och jag kan inte minnas ett enda tillfälle när jag har kommit därifrån tomhänt.

Vid ett besök härom dagen inspirerades jag av alla fina vattenprydnader som fanns där, och jag inhandlade ett stort äggformat fat att göra en "minidamm" av och tre flytande silverkulor.

Jag klippte av en vinranka och lade i vattnet, som en extra liten "touch".


Så rofyllt att bara sitta och titta på hur kulorna seglar omkring i vattnet!

6 kommentarer:

  1. Vattendetaljer är alltid vackra i en trädgård, tycker jag. Men så är jag ju en vattuman!

    Smart och fin idé att lägga en grön kvist i vattnet.

    SvaraRadera
  2. Det kan jag tänka mig att det är rofyllt!
    Mysigt=))
    Fint med kvisten där också.

    Hur går det med flytt och allt?
    Är ni på plats och bara kan njuta nu?

    Må gott!

    SvaraRadera
  3. Så fint, så fint. Bra tips på butik, den ska besökas under semestern!
    KRAM

    SvaraRadera
  4. Underbart!
    Blir helt rofylld bara av att titta på ditt foto...

    Ha det så bra - så ses vi! (Löfte!)

    SvaraRadera
  5. Tack för din underbara hälsning:)
    Nu tar jag en kort vila ifrån min älskade blogg men innan dess vill jag önska dig en SKÖN SOMMAR!!!!
    Vi får väl se hur länge jag kan hålla mig härifrån...:)
    Men nu skall jag försöka njuta av sommaren när jag äntligen fått en ledig sådan!
    Kram till dig
    Marianne

    SvaraRadera
  6. Mycket lyckat arrangemang!
    Jag gillar däckstolen också, visst är den från 1800tals original?

    =)

    SvaraRadera

Jag blir så glad för att du vill lämna en kommentar!