måndag 26 juli 2010

Låt ordning råda i en gul låda

Idag körde sambon och jag två byar bort, där det finns en otroligt stor och välsorterad antik- och kuriosabutik. Vi letade efter snygga stolar att ha runt vårt matbord, men hittade inga som föll oss i smaken.

Däremot kunde jag inte motstå den här solgula plåtburken i tre våningar:


Nog vore det fantastiskt om man kunde ha sju sorters kakor i den, men att ha sånt i skafferiet hemma hos oss vore rena katastrofen för Fröken Gröns figur. (Hon är ganska karaktärslös i närheten av godsaker, hmmm...)

Jag har dock hittat ett annat jättebra användningsområde, nämligen som förvaring till alla mina scrapbookingprylar som annars ligger och dräller lite varstans.


Stämpeldynor, embossingpulver, stämplar, glitterlim och grejer, - burken är som gjord för dylikt småplock! Den ska få stå i mitt pysselrum nere i källaren. (Som inte finns i praktiken ännu...)

Jag kunde inte heller motstå det här lilla silverhjärtat, som bara kostade 15 kronor. - Det ska få bli ett fint hänge på silverkedja!


För övrigt tycker jag att det har varit ovanligt klent med loppisar i Skåne i sommar. - Förra året kändes det som det var någon idrottsloppis varje vecka, men i år är det mer eller mindre dött. Tradigt.

Fast vi har ju tillräckligt med gammalt skräp för en egen loppis...

3 kommentarer:

  1. Håller med! De få jag varit på har varit usla och jag är förfärad över att de tar inträde! 20 kr kostade det i Harlösa, hutlöst!! Jag har ibland inte med mig mer än 30 kr, av ren princip, och brukar ändå kunna köpa på mig massa grejer. En möbler ska kosta 10-20 kr, max! Nu går fasiken hela kassan i dörren :(

    Det har blivit mer jippi än förr tycker jag, jag har en jag går på i Ronneby där jag gjorde fynd i söndags (två Kockumsmuggar för 20 kr/st och en knippe skedar för 10 kr) annars är det fasta butiker som Sopstationen och på nätet som gäller för mig. Ska nog in till en nu i Karlskrona, Utsigten, som har mycket fint men ganska dyrt.

    Tack för tipset om rosen, tror du det blir bra om New Dawn och den klättrar ihop på samma plank?

    Kram!!!!

    SvaraRadera
  2. Helt perfekt förvaring... Gult är fint, inte fult!

    SvaraRadera
  3. Såg en sån burk i olika färger och tänkte ta den men ångrade mig...
    Nu ångrar jag mig igen och då är det för sent!
    Snyggt!Och perfekt förvaring.

    Nu ska jag ta tag i min "gå tillbaka till jobbet ångest" Suck!

    SvaraRadera

Jag blir så glad för att du vill lämna en kommentar!