onsdag 25 augusti 2010

Höst

Jag har inte riktigt velat inse det tidigare, men idag måste jag medge att hösten har kommit till Skåne. - Storm och regn och rusk och löv som yr omkring i luften. Vemodigt på ett sätt, men mysigt på så många andra sätt!

Jag tog bussen de 2,8 milen in till närmaste större stad för lite närkontakt med "civilisationen". Klafsade runt där i gummistövlar och regnkappa och kände mig som en tvättäkta lantis, vilket var en riktigt angenäm känsla!


När jag kom hem till lugnet igen plockade jag mig en höstig bukett av de här gula blommorna, som växer på hela baksidan.

Någon som kan tala om för trädgårdsnovisen vad de heter?

6 kommentarer:

  1. Hej! De heter gullris om jag inte har fel. Finns i vår trädgård också. Ha det fint!/marita

    SvaraRadera
  2. Ja, jag har dessa också i trädgården, humlorna trivs jättebra i dem. De är fina och sätta i buketter. Kram Marie

    SvaraRadera
  3. Det låter rätt mysigt måste jag säga, att lämna stan och åka hem och plocka en bukett.

    Nog kan man börja snacka höst här också(även om jag envist säger sensommar)
    Helt plötsligt blev luften kyligare och det är mörkare ute.
    Men det är bara att gilla läget och mysa med ljus och kanske läsa i fatt lite böcker=))

    Ha en skön dag!

    SvaraRadera
  4. Hejsan.

    Mysigt också med hösten, tända ljus och sitta inne och mysa med en kopp chai-thé.

    Sådana blommor brukar jag alltid plocka nere på kusten...här i inlandet är de inte så vanliga.
    Mycket fina!

    Fint arrangemang du gjort, snygg kanna/vas.
    Gillar pärlsponten på väggen,det lilla bordet....

    Ha en fin dag,
    kram Anneli.

    SvaraRadera
  5. Hej! Det var en fin bukett du har satt in! De går jättefint attt torka om man gillar att ha "torrisar" drösslandes i nått hörn! Vilken fin kanna, loppis?

    SvaraRadera

Jag blir så glad för att du vill lämna en kommentar!