torsdag 28 oktober 2010

Pumparullning

Det vackra höstvädret blev kortvarigt, nu har det regnat i två dagar. Det känns som om hösten har varit så lång, - den började ju redan i slutet av augusti. Tror aldrig jag har längtat så mycket efter advent som i år.

Igår åkte jag in till stan för att hämta lagade skor hos skomakaren. Passade på att inhandla en pumpa på torget; det är ju Halloween redan på söndag och jag brukar karva en jack-o-lantern varje år och ställa ute  på trappen. Jag bestämde mig för en mindre modell i år, eftersom jag inte orkade släpa hem någon större.

Det var ganska trångt på bussen hem, så jag fick sätta kassen mellan fötterna nere på golvet. Bussen hann knappt rulla ut från hållplatsen förrän den lille rackaren slet sig och rullade iväg på bussgolvet. Det höll på att sluta i rena rama "Smashing Pumpkins", hehe! Blev dock räddad av en finnig yngling som stoppade pumpans framfart någonstans i mitten på bussen, - skönt att se att gentlemannasläktet lever vidare!


Jag väntar med att göra lyktgubbe till helgen. De ruttnar så fort sen, och jag hade tänkt att den skulle hålla sig över Allhelgonahelgen också. 

Tills vidare lyser den upp tillvaron på ladutrappen så länge. Det är något med färgen orange som jag bara äääääälskar!

8 kommentarer:

  1. Haha ! Inte lätt att åka buss med en pumpa som sällskap ! Tur att det gick väl ! Kramar Susanne ♥

    SvaraRadera
  2. Den där pumpan har samma färg som buddhist-munkarnas kläder har. Den är fin faktiskt. Ser framför mig hur den rullar fram där i bussen...pumpan alltså.
    Kram Jessika

    SvaraRadera
  3. Vilka äventyr du upplever i utmarken! ;)Håller med om att pumpor har en underbar färg... precis som ljung har!

    Jag längtar inte så mkt till jul än, det är rätt ok höstväder i Malmö-området.

    Fressten gick min intervju inte bra alls men jag har en ny på g på onsdag!!

    KRAM

    SvaraRadera
  4. Hahaha... vilken liten rackare du fick tag på!!:)
    Lycka till på onsdag vännen!!!
    Kram

    SvaraRadera
  5. Ja så kan det gå när en pumpa sliter sig... tur att det gick att få stopp på den! Nu ser jag framemot bilder på den när den är färdig karvad.

    Här i Gästrikland har vi haft ganska fint väder under september och oktober, lite ovanligt kyligt men mycket sol. Men jag håller med, jag längtar till december, vi har redan inhandlat både advetsljustake och uteljus att sätta i våra små sypresser.

    SvaraRadera
  6. Jaså, det är så det förhåller sig med helgerna! Vi som debatterat på jobbet idag vilken helg som är när, egentligen..
    Det var ju tur att pumpan stoppades från vidare rymningar. Häromdagen när jag åkte buss var det en som hade en förpackning havregryn som gick sönder. 2 kg havregryn rinner snabbt ur en trasig påse....

    SvaraRadera
  7. Hej!!
    Hade varit typiskt mig att få en pumpa att rymma...Vi har alltid Halloweenfest och fixar oxå en pumpa!! Lite mysigt;o)

    Kram malin

    SvaraRadera
  8. En liten rymling...
    Själv karvade vi ut ett ansikte för ett tag sedan, men får nog göra en ny. Selma gillar den när vi har belysning/ljus i den, även om den ser lite skrämmande ut...
    Så fin din blogg har blivit med alla fina bilder på ert underbara boende. Här nere har det mest stått stilla, så det har inte hunnit hända så mycket på renoveringsfronten - komer kanske ett ryck till snart då mannen har funderingar på att sätta igång med källaren. Då får vi kanske någon förvaring och kan ha lite saker hemma...!
    En dag kvar innan "lov".
    Ha det skönt i höstvädret
    Kramar Lotta

    SvaraRadera

Jag blir så glad för att du vill lämna en kommentar!