söndag 3 oktober 2010

Award!

Idag mottog jag en jättesöt award ifrån en av mina absoluta favoritbloggare, Hannis. Så glad jag blev! Och så mumsig den ser ut!


Med awarden följer ett litet uppdrag:
Berätta tre saker som ligger dig varmt om hjärtat och visa din favoritbild. Varmast om hjärtat ligger naturligtvis mina nära och kära, och så mitt hem såklart. Men det kanske är mer spännande att berätta tre saker som inte är lika uppenbara, so here goes:

1. Böcker
Jag har alltid varit en bokmal. När jag var liten memorerade jag hela berättelser utantill och låtsades att jag läste högt för mamma och pappa. Så snart jag verkligen kunde läsa började jag sluka böcker, och än idag finns det nästan ingenting som går upp känslan av att uppslukas av en riktigt bra bok!

2. Körsång
Sjungit i organiserad form har jag gjort i olika perioder av mitt liv, både solosång och sång i grupp. Jag när inga som helst drömmar om att bli idol eller något sådant, utan gillar allra bäst när jag får sjunga tillsammans med andra. När en grupp människor hittar harmonin och blir som en enda gemensam röst är det så att man får gåshud! Nu sedan jag flyttade till "Glesbygd" har jag återupptagit mitt intresse och sjunger tillsammans med 15 fantastiska damer i blandade åldrar.

3. Amnesty International
Jag har varit medlem i Amnesty i över 25 år, varav 15 av dem som aktiv i en arbetsgrupp. Kanske är jag naiv, men jag tror på mänskliga rättigheter och på att saker och ting går att förändra!

Många av mina absoluta favoritbilder föreställer människor som jag tycker om. Av hänsyn till dem och deras rätt att inte vara "offentliga" väljer jag att inte publicera foton på dem här.

Istället väljer jag en bild som jag tog i trädgården tidigt i somras. Den föreställer frökapseln till en vit vallmo, ett par veckor innan den slog ut. - Tänk, vilka konstverk naturen själv skapar!


Awarden och medföljande uppdrag vill jag gärna skicka vidare till följande bloggar, som jag tycker  förgyller tillvaron här i cyberrymden:

Tusen idéer och en fröken
Dona Blogg
Nordingården
Vita Ranunkler
Marias Stil

Det ska bli spännande att få läsa tre nya saker om er, tjejer!

5 kommentarer:

  1. Du är go du=))

    Och naiv tycker jag inte att du är!
    Mänskliga rättigheter är just en rättighet som alla borde få ha.
    Ryser av tanken på att människan skulle sluta tro på det.

    Vilken fin bild!

    Upptäckte att när jag kollar i explorer syns inte den svarta rutan men i firefox syns den.
    Måste vara fel på mina inställningar.

    SvaraRadera
  2. Åh vad roligt!! Tack så mycket söta söta Fröken Grön! :)

    SvaraRadera
  3. Undrar om det kan vara firefox som inte läser koder korrekt.
    Vet att en vän till mig hade problem med sin hemsida av den anledningen, såg bra ut i explorer men inte i firefox.
    Konstigt är det i alla fall.

    SvaraRadera
  4. Grattis till din award! Vacker bild på frökapseln där, gillar också att fota mycket ute nu.Kram Marie

    SvaraRadera
  5. Grattis! Och tusen tack för att du skickat vidare till mig... Jättesnällt.

    Jag klurar på mitt svar - inte lätt. Men spännande att läsa om dig.

    Njut dagen!
    Kram

    SvaraRadera

Jag blir så glad för att du vill lämna en kommentar!