lördag 9 oktober 2010

Datummärkt

Den här fina datumtavlan i plåt fick följa med mig hem från en inredningsaffär i Hässleholm igår. Nytillverkad, men i gammal stil...


 ... med fiffiga små magnetramar som man kan flytta runt till rätt månad, dag och datum.


Gillar färgskalan (ni noterar väl att den stora rubriken HOME är i grönt, hihi!), som passar fint in i vårt kök.

Kanske kan jag dessutom hålla reda på dagarna lite bättre nu, - när man går hemma och är ledig är det lätt hänt att man tappar tidsbegreppet lite grann.

7 kommentarer:

  1. Smart!
    En sån som går att använda år efter år.
    Såna saker gillar jag=))

    Gillar din "vi gillar olika" symbol!
    Mycket bra!!

    SvaraRadera
  2. Kul tavla, finemang när man kan använda det året om! Kram Marie

    SvaraRadera
  3. Bra sätt att hålla koll på dagarna nu när du är hemma på dagarna och snyggt också.

    Själv är jag hopplös på att hålla koll på dagar och veckonummer. Jag trodde det skulle bli bättre när jag kom ut i arbetslivet igen, men förra veckan när en kollega frågade mig vad det var för datum svarade jag den femte. Det visade sig senare att det var den sjunde...

    Bra att du lagt upp loggan för "Vi gillar olika"!

    SvaraRadera
  4. Tjena Grönis. Fiffig almanacka och en lagom stor mangel!
    Go söndag på dig!
    Kram Jessika

    SvaraRadera
  5. Snygg! den tror jag du får mycket nytta av.
    Vad fint du har pysslat ute.
    Och vilken loppis...gratis?! Skulle haft mycket svårt att hålla band på mig ;)

    Kram.

    SvaraRadera
  6. Hej!

    Vad glad jag blev när jag såg dina äpplen där på pinnen!!
    Så roligt att kunna inspirera andra!!

    Önskar dig en fin ny vecka med mycket nytt "grönt pyssel"!

    Kram Mariette

    SvaraRadera

Jag blir så glad för att du vill lämna en kommentar!