fredag 8 oktober 2010

Höstfint på trappan

När man tittar runt bland alla fina bloggar som finns där ute och ser hur höstfint alla gör på sina trappor och i sina trädgårdar blir man så inspirerad!

Trots att rosorna fortfarande blommar som bäst vid vår ytterdörr, så ville jag få in lite höstkänsla också. Sagt och gjort, - en gammal kruka rotades fram och växter inhandlades i den lokala matbutiken.


Den roliga idén med äpplen på en pinne fick jag på den fina bloggen Liljor och Tulpaner, som verkligen är värd ett besök om man vill få inspiration till fina blomsterarrangemang.

Nu ska jag dra på mig gummistövlarna och gå ett varv runt huset, så att jag får njuta av prakten när jag kommer runt till ytterdörren igen! 

7 kommentarer:

  1. Så fint du fått vid entren.
    Såg att du kommenterat på liljor och tulpaner. Kommer säkert att titta in till dig fler gånger...

    SvaraRadera
  2. Skrattar högt åt din sista mening... du är för härlig!! Och värsta dekoratören, jättefint!!!
    Du förstår hur det ser ut vid vår entré om jag säger att det blir ingen mer promenad här idag...

    Trevlig helg!

    SvaraRadera
  3. Hejsan.

    Du är rolig du....förstår hur du tänker....måste ju njuta av det vackra arrangemanget!

    Ha en fin helg,
    Kram Anneli.

    SvaraRadera
  4. Här är det alltid kul att kika in :)
    Du borde skriva krönikor!

    Kul med äpplena i krukan - jag har också spanat in samma idé ;)

    Trevlig helg!
    /Pernilla

    SvaraRadera
  5. MMmmmm nice på trappan. Bra idé med äpplena från M:)Ja här får du ingen höstinspiration direkt från trappan hihi. Hoppas att allt är bra, stor stor kram A

    SvaraRadera
  6. Snyggt! Gillar idéen med äpplena - snor kanske den rakt av...
    Så mycket du hinner med, och ändå ta det lite lungt - måste kännas härligt!

    Kramar

    SvaraRadera
  7. Tack för inspirationen!! Jag hittade dig via Lottas vrå och blev otroligt inspirerad av ditt arrangemang och av Lottas också så nu har jag äntligen fixat till mina krukor som stått tomma i två månader...
    Kram
    L8

    SvaraRadera

Jag blir så glad för att du vill lämna en kommentar!