onsdag 6 oktober 2010

Höstmums

Morgonen är grå och trist, regnet hänger i luften och jag borde ta tag i disk och städning. Jag är ju ändå hemmafru för tillfället och känner att det förpliktigar. (Iallafall ibland...)

Vad gör man då? - Jo, man botaniserar bland svägerskans fantastiska hitskickade amerikanska bakprodukter och gräddar sig en omgång cupcakes!

Chocolate milk frosting and colored leaf sprinkles

Känner att jag är lite enformig med mina chokladmuffins, men jag gillar faktiskt dem bäst. Dessutom tänker jag att det är bäst att göra slut på en frostingburk i taget, - när man väl öppnat en håller den ju inte i evighet. Ni observerar väl särskilt att strösslet är i form av färgglada små höstlöv, - illa piffigt, så här i oktober!

Eftersom sambon inte är någon större fantast av kladdiga bakverk (där är det trist vetebröd som gäller) och dessutom bortrest på utbildning i tre dagar, så får jag nog äta upp dem själv. Stackars lilla mig, hihi!

Vill passa på att tacka för alla fina kommentarer om mitt pysselrum, - tack alla snälla människor som tar sig tid att lämna en liten hälsning. Jag kan lova att det värmer!

8 kommentarer:

  1. Hejsan! Tack för kommentaren så jag fann dig. Du har det mysig och färgglatt! Härligt att se något annorlunda än de bloggar jag vanligtvis besöker. Gott att ha ett eget krypin i källaren. Toppen! Det såg smaskigt ut med muffins också....
    Kram Jessika

    SvaraRadera
  2. Mums!
    Kanske ska dra till din by idag igen, hi hi :)))

    Var där på loppisrunda igår och fyndade minsann lite grann. Något fint porslinsfat, en tidningskorg och gamla böcker.
    Tror minsann jag passerade ditt hus också, eller?

    Mycket mysigt i byn måste jag säga. Fin blomsterbutik & gott fika på café Linnéa!

    Njut dina cupcakes!
    Kram

    SvaraRadera
  3. Najs!! Skönt att vara hemma och pyssla, njuut!

    KRAM

    SvaraRadera
  4. Tufft att vara hemmafru förstår jag, och dessutom vara tvungen att äta de där godingarna alldeles själv... önskar jag kunde hjälpa dig!!!

    Härlig du är!!!

    SvaraRadera
  5. Hejsan.

    Smakade det bra?

    Synd att du inte hade någon att dela godsakerna med...... eller?

    Ditt pysselrum ser jättemysigt ut.

    Ha det gott,
    kram Anneli.

    SvaraRadera
  6. Hej!
    Ju, om det där nere är ditt pysselrum så är jag lite avis!!! :) Jag vill också!
    Har en fin torsdag!
    Kram Sirpa
    Ps Jag har en liten utlottning hos mig!

    SvaraRadera
  7. Miss Living hittar du så fort du stiger ut från stationshuset. Med näsan upp mot kyrkan ligger det till höger.

    Kram i höstrusket!

    SvaraRadera
  8. Du är så flitig till att besöka mig - tack för alla kommentarer.
    Har funderat på en lämplig handgjord present åt dig, tror att jag vet vad jag ska göra...

    Gillar din bild på muffisarna - får ta mig tid och åka och hälsa på och kanske få smaka en...

    Kramar

    SvaraRadera

Jag blir så glad för att du vill lämna en kommentar!