tisdag 26 oktober 2010

Höstpromenad

Idag har vi fantastiskt höstväder i nordöstra Skåne; solen skiner, himlen är klarblå och luften är kall. då längtar till och med en stugsittare som Fröken Grön ut!

Jag tog en långpromenad längs ån efter lunch och bara njöt av det sprakande landskapet. Vattenytan var så där härligt stilla och blank så att allting speglades och färgerna liksom fördubblades. Kameran fick följa med som promenadsällskap, och varje bild som fastnade på linsen blev verkligen maximalt färgmättad redan från början:






Ikväll börjar en fotokurs som jag har anmält mig till, i regi av Medborgarskolan i grannkommunen. Jag har tröttnat på att jag fortfarande efter nästan 2 år med den här kameran fortfarande mest fegar och kör på auto-läge och tänkte att det ska bli ändring på det nu. 

Får återkomma med rapport om jag fortfarande är "lärbar"; om forskningen har rätt lär man ju bli lite trögare för varje år som går!

6 kommentarer:

  1. Tack snälla för hälsningen ifrån vackra Skåne, för vackert har ni det verkligen!!!!!
    Ni har ju fortfarande löv kvar på träden.., här har dom fallit av för längesedan:(
    Japp, här är det vinter för fult!
    Nu är det bara tre veckor kvar tills jag far ner och hälsar på familjen i fem dagar, skall bli så roligt och träffa alla igen.
    Det har hunnit gå snart fyra månader sen sist vi sågs:(

    Ååå, fotokurs låter roligt, jag har oxå funderat på att haka på en kurs men inte fått tummen ur.
    Ha en fortsatt skön vecka och ta väl hand om dig.
    Kram
    Marianne

    SvaraRadera
  2. vad skoj! Det är så kul att lära sig mer! fats du tar riktigt fina bilder på autoläget också. Mycket är fast i hur man bygger upp bilden också. :)

    SvaraRadera
  3. Vackra höstbilder du bjuder på, autoläge eller inte...där tänkte vi lika ang. fotokurs, vill också lära mej ratta men hatar instruktionsböcker!
    Lycka till med fotokursen!

    SvaraRadera
  4. Hej!

    Hoppas du har det bra på fotokursen, skulle också gå en...och i photoshop mm mm...

    Vad kul att du vill vara härmapa, det tar jag som en komplimang!

    Fortsatt trevlig höstvecka!/ Mariette

    SvaraRadera
  5. Mmmm ja, så vackert vi har i vår omgivning :) Behöver minsann bli påmind i bland.

    Helt underbara bilder... undrar nu hur det ska bli efter kursen ;)
    Försöker själv lära mig hantera min kamera, men det är väl sådär med fliten... Har för många duktiga fotografer runt mig :)

    Njut dagen!
    /Kram

    SvaraRadera
  6. Vad kul! Lycka till, det är väldigt roligt att fota ju!!

    KRAM

    SvaraRadera

Jag blir så glad för att du vill lämna en kommentar!