torsdag 14 oktober 2010

Jakten på det ultimata

Det finns vissa saker jag ständigt är på jakt efter, trots att jag kanske redan har flera uppsättningar av liknande saker hemma. Ni vet, jakten på den ultimata handväskan, det perfekta läppglanset, de finaste blomkrukorna, de rätta köksstolarna... Känns det igen?

Ytterligare en sådan sak som jag alltid tittar efter är kaffemuggar, och det gör jag vare sig jag är på ICA Maxi eller på Hantverksmässa i Båstad. Får ändå säga att mitt kaffemuggsshoppande varit ovanligt kontrollerat genom åren; avverkade en gul/blå Höganäsperiod som varade alldeles för länge och de senaste åren har vi kört på IKEA:s lindblomsgröna variant för mindre än en tiokrona styck. - Other than that har jag inte handlat så värst många.

Så hittade jag fina gröna STORA muggar i veckan (jag fyller hälften med mjölk, så stort är bra) på någon liten prylaffär i stan. 29 spänn styck kändes inte som någon överdriven utgift, så jag plockade med mig några hem.


Så nu sitter jag här och sörplar kaffe ur en av mina gröna muggar. Funkar riktigt bra! Den är go' att hålla i, rymmer mycket och färgen känns ju trevlig såklart!

Men har jag nu hittat den ultimata muggen? Kommer jag sluta snegla på porslinshyllan nästa gång vi åker och storhandlar? Förmodligen inte...


P.S. 6,5 timmar efter att det här inlägget kom till sitter jag här med en ny handväska också.
Förstår inte hur det gick till... D.S.

6 kommentarer:

  1. Väldigt fin mugg!! Den gröna färgen är underbar!
    Själv köper jag oftast inte mer än två av samma, så du förstår hur många sorter det står i skåpen... sedan väljer jag efter humör, och vilken tid själva kaffet ska drickas... ja du hör ju hur det låter haha men jag njuter av varje kopp, vilket du också verkar göra! Så vi fortsätter väl att spana vidare!!:)

    Go kram till goa du!!

    SvaraRadera
  2. Jadu Anna-Karin, om inte de muggarna är DU så vilka är det?? Mycket söta!!

    Såg att IKEA har pyttesmå turkosa espresso-koppar, helt underbara!! Får nog köpa en espressomaskin nu men det är väl inte så jobbigt? ;)

    Bild på handväska önskas, I show you mine...

    KRAMAR

    SvaraRadera
  3. Jag vet hur det är! Är alltid på jakt efter det ultimala läppkletet. Blir galen om jag inte får smörja,smörja,smörja. Fiiina muggar och vilken härlig lampa i förra inlägget! Tack för att du kommenterar,,,
    Kram Jessika

    SvaraRadera
  4. Hej
    Ja jakten finns där alltid jag är likadan med hälften mjölk så stora koppar behövs..
    Tack söta för din röst
    kram
    sandra

    SvaraRadera
  5. Hihi, jag visst är man lite knepig som ständigt är på jakt efter vissa saker!!!
    Jättefina muggar, härlig färg!

    Ha en trevlig helg!
    Kram Marie

    SvaraRadera
  6. Det är bara att säga grattis till ditt fynd. Ultimata koppar är inte lätt att hitta, de ska vara lagom stora, lagom tjocka och lagom färggranna. Av någon anledning står alltid mina favomuggar i diskmaskinen...

    SvaraRadera

Jag blir så glad för att du vill lämna en kommentar!