tisdag 5 oktober 2010

Kreativt rum

Äntligen är pysselrummet i källaren färdigmålat och nu börjar det roliga: Att få packa upp alla prylar som ska vara där och "piffa"! Tanken är ju i första hand att rummet ska vara praktiskt, men Fröken Grön vill ju så klart att det ska se trevligt ut också!

Det är fortfarande ganska rörigt där nere, med flyttkartonger och borrmaskiner huller om buller, så idag visar jag bara några glimtar.

Gammal nummerplåt, loppispall och Martinireklam

Jag har ställt in ett stort skrivbord i ek från IKEA (för stökigt för att vara med på bild just nu) med tillhörande hurts, som får fungera som arbetsyta tills vidare. Inte så charmigt, men praktiskt. Kanske hurtsen får sig en omgång ny färg och nya handtag, vi får se.

Två färdigmålade vita hyllplan hittade jag billigt på Cheapy, - smidigt att slippa måla för en gångs skull, fast konsollerna från IKEA var trärena, så jag fick ta fram penseln iallafall. När hyllorna väl kom på plats tog det inte lång tid att fylla dem! Var sak har fått sin plats och jag har satt handskrivna etiketter på lådorna så att man lätt hittar det man behöver.

En salig blandning av gamla och nya lådor.

I det här rummet tänkte jag inte vara rädd för färg, - snarare tvärtom! Jag har så många färgglada lådor i olika storlekar som gärna får stå framme. (Fast sambon tyckte det nog var lite väl "pimpat" att få sina tenngubbar i en ask med blommor och grönt glitter, hehe!)

Genom åren har vi också samlat på oss en hel del reseminnen som gärna får hitta sin plats här, - sådana kan ju vara ganska svårplacerade annars. (Vet inte hur man tänker när man är ute och reser ibland...)

Marionett från Prag och låda från House Doctor


Handgjord klocka från Uganda

Amerikanska nummerplåtar från mina favoritstater

En färgglad korg i plast från Åhléns blir bra förvaring för presentpapper och gamla tapetrullar. Den blir dessutom riktigt snygg att ha framme i ett hörn!

Presentpapper och gamla tapeter

En och annan pryl utan funktion får också vara här, bara för att jag tycker om dem...

Bystig änglafröken i pärlor och läppstift

Naturligtvis går jag nu och grunnar på den ultimata förvaringslösningen; drömmen vore att hitta ett högsmalt gammalt arkivskåp, där jag kan förvara alla mina scrapbookingpapper. Eller kanske ett mindre skåp med dörrar, där man kan gömma undan saker. Tänk, vilken tur att jag fått ett nytt loppis-letar-projekt!

Jag tror jag ska göra mina julkort tidigt i år, för nu vill jag sitta i källaren mest hela tiden!

10 kommentarer:

  1. Hej hej!!!
    Tack snälla du för din fina kommentar!!!
    Åh vilket fint pysselrum du fått!!! Det är guld värt att få ett helt eget utrymme och vilken ordning!!! Supersnyggt!!
    Kanske kan få hyra dig några veckor för att få ordning i mitt!!?? hihi...
    kram Susanne

    SvaraRadera
  2. Hej!!
    Snyggt!! Ordning och reda, det gillar jag;o) Även om det gäller att hålla det sedan.....
    Vilket mysigt pysselrum, kan tänka mig att det blir superfina julkort!!!

    Kramar Malin

    SvaraRadera
  3. Toppenbra med ordning och reda. Jag har också en egen pysselhöra, men inte alls lika fin och organiserad.

    Kul att du också fått en bra plats för roliga souvenirer. Många av våra har inte ens blivit uppackade efter vår flytt.

    SvaraRadera
  4. Tack för utmärkelsen i tidigare inlägg! Jag blir glad!!
    Charmant pysselrum, jag skulle också göra som dig OM jag någon gång får mig mitt pysselrum, och satsa på färg och glada mönster där så att man känner sig på pysselhumör direkt när man kommer in!

    SvaraRadera
  5. Åh ett pysselrum! Sådant vill jag också ha!

    SvaraRadera
  6. Hej!
    Vad kul att få se din pysselhörna, har ganska nyligen gjort iordning våran och gillar när det är lite busigt. Härlig pall på första bilden, min favoritfärg!!!
    Kram Paula

    SvaraRadera
  7. Åh vad du har fixat och donat och gjort det så pysselmysigt!!! Härligt med massa färger!!!
    Gillar själva ingången till pysselrummet också...! Mmmmm....
    Jag undrar när jag ska bli klar med min lilla makeover av pysselrummet... =/

    Härlig grön du har på sidan!
    Kram:)

    SvaraRadera
  8. Vilket mysrum. Jag vill också ha ett sådant rum:) Flytten går sista veckan i oktober innan dom skall städa detta hus vi är i nu. Känns lustigt och tufft men jag vet att vi kommer till något bättre och större. Ha det gott/ Kram Anne

    SvaraRadera
  9. Så fint!!
    Vad avundsjuk jag blir och ännu mer nyfiken på att se mer...

    Hoppas du har det bra
    SKöt om dig
    Kramar

    SvaraRadera
  10. Jag applåderar!!!
    Vilken oas du skapat dig!

    Sen blev jag kär i martiniplanschen...
    Helt kär!

    Nu, ut i höststormen=))

    SvaraRadera

Jag blir så glad för att du vill lämna en kommentar!