lördag 30 oktober 2010

Lördagsmys

I väntan på varma mackor med tonfisk och lök kurar jag skymning framför datorn vid bordet inne i gröna rummet. Från min plats betraktar jag min samling omsprayade ljusstakar, som i nuläget uppnår antalet av fyra stycken. - Den växer sakta, men säkert!


I tumlaren torkar två stora dukar i grovt bomullstyg som ska sys om till draperier imorgon. (Om jag kommer ihåg hur man trär symaskinen.) En gammal gardinstång i svart smide, som vi hade stående på vinden, är redan uppskruvad ovanför dörrarna ut till glasverandan. Tanken är att tyget ska mildra kalldraget utifrån lite grann i vinter. Blir det bra kanske ni får se!

Hoppas ni också har en skön lördag.

6 kommentarer:

  1. Din profilpresentation låter som min framtidsvision!

    SvaraRadera
  2. Hejsan.

    Här pysslas det, du har kommit igång.

    Blir säkert bra med draperiet, låter snyggt.

    Ha en fin dag och många tack för att du är inne hos mig och glädjer mig med dina söta och roliga kommentarer!
    Kram Anneli.

    SvaraRadera
  3. Mmmm, symaskinen var det.
    Jag ska till att börja med den nu och stirrar redan ilsket på den!

    Mysigt låter det som att du det!
    Tända ljus och varma mackor=))

    Har börjat med "Svärdet & spiran".
    Den är bra, väldigt bra!
    Så det blir min Söndag, soffmys och boken.
    Ja, efter systunden förstås...

    Hoppas att det går bra med draperiet!

    SvaraRadera
  4. Åh vad mycket du hinner pyssla.
    kram
    Hanna

    SvaraRadera
  5. Ja vet du vad, jag tror inte jag kommer ihåg hur man använder en symaskin heller. MEN, nu har jag lånat mammas och tänker prova nån dag.
    Go vecka önskar jag dig.
    Jessika

    SvaraRadera
  6. Men så otroligt mysig din lördagsskildring lät. Jag vill också ha det precis så! Och detta fastän jag inte ens gillar tonfisk.. ;-D Hoppas draperiarbetet har gått bra, här har jag mest hållit målarpenseln i handen hela helgen. Och njutit av den extratimmen såklart!

    SvaraRadera

Jag blir så glad för att du vill lämna en kommentar!