måndag 25 oktober 2010

Måndag

När man går hemma och skrotar blir man lite borta i veckodagarna; tisdag som torsdag gör liksom ingen skillnad. Men måndag är och förblir lätt att känna igen...

I morse blev det en tidig tur med bilen för att skjutsa sambon till närmsta tågstation (1,7 mil härifrån). Jag behöver nämligen bilen hemma idag, eftersom jag ska "gästspela" ett par timmar i arbetslivet i eftermiddag och även kommande måndagar. Ska bli riktigt trevligt!

I förra veckan hade vi besök av ett företag som installerar kaminer, och nu på morgonen fick jag även tag i sotaren, som nu är inbokad till den 8 november. Har vi tur brinner det en brasa här till jul, - jag längtar!


8 kommentarer:

  1. Spännande! Själv ska jag på anställningsintervju om 50 min, skitnervös!!

    Kram

    SvaraRadera
  2. Låter spännande! Låter också att det händer lite där!
    Har en fin måndag!
    Här sol från blå himmel och snickeriet!
    Kram Sirpa

    SvaraRadera
  3. Härligt med brasa... problemet är bara att det går åt ved. Å ved skall inskaffas, huggas och staplas vilket i mitt tycke inte är i närheten av lika mysigt som att sitta vid brasan :-)

    Ha en bra måndag!

    Kram Torparfrun

    SvaraRadera
  4. Kul att få komma ut lite.
    Måndagar är ju måndagar tyvärr...fast idag hade jag en väldigt trevlig sådan, har varit och gjort lite behandlingar :)

    Håller tummarna för att ni kommer att få tända en brasa vid jul. Kakelugnen i stugan fungerar inte så jag förstår hur det känns (och då är det inte ens ett permanentboende)

    Kram.

    SvaraRadera
  5. Hej!!!
    Du får säkert din brasa, jag eldar för fullt här hemma;o) Så mysigt!!!!!!!

    Kram Malin

    SvaraRadera
  6. Hoppas du haft några trevliga timmars arbete!! Här har du en till som njuter av att vara ute i arbetslivet igen efter min långa sjukdomsperiod!

    Ja det verkar ju bli en kall vinter även i år, så den brasan förstår jag är välkommen!:)

    KRAM

    SvaraRadera
  7. Vad kul med jobbet!

    Ska hålla tummarna för att ni har brasa till jul.
    Det är en sån där sak som jag skulle vilja ha(finns mycket sånt),
    ligga i soffan med en bok och lyssna på knastret.

    Nu har förresten min bok kommit så när jag är klar med Mil 18 så ska jag ge mig på den=))
    Spännande!

    SvaraRadera

Jag blir så glad för att du vill lämna en kommentar!