söndag 17 oktober 2010

Martha Stewart och äppel päppel

I morse vaknade vi till 4 minusgrader och en silverglittrande soldränkt trädgård; att vintern börjar göra sitt intåg råder det numera inget tvivel om. Jag har nu säsongsinvigt mina långkalsonger (och behåller dem gärna på även inomhus, hehe!) och plockat ner mössa och vantar från vinden. 

Igår var vi duktiga och hyrde släp för transport av diverse bråte från vår källare till soptippen. Tanken är att vi ska börja städa upp i de övriga rummen som finns där nere, så att vi kan fixa till dem. - All extra yta är välkommen, men det behövs verkligen en rejäl uppfräschning där nere, och kanske framförallt uppstädning.

Idag blev det en tur till Lund för mig, för några timmars härligt "fikahäng" med en kär väninna, som jag träffar alldeles för sällan. På vägen dit stannade jag till på PEMA i Korsholm (utanför Hörby) för att bunkra papper till årets julkort (ja, jag är alltid ute i så här god tid). Vansinnigt, så mycket härligt pyssel det finns att handla! Ett papper här och ett papper där, sen har man spenderat mer än man planerade... 

Jag slog också till på en "manick" från Martha Stewart Collection som stansar ut spetsremsor i papper; visst behöver väl varje människa en sådan?! - Jag kan iallafall motivera det inköpet med minst 100 olika användningsområden som jag tänkte ut i bilen på vägen hem, ifall någon skulle få för sig att fråga, hehe!

Bild från www.marthastewart.com
Fast den jag köpte klipper liksom på båda hållen!

Nu återstår att grunna ut en kul design på årets julkort, - alltid lika angenämt! Jag får återkomma med hur de blev, när de är skickade och klara.

I helgen har vi också förstagångsskördat det lilla äppleträdet som sambon fick på sin födelsedag förra året; perfekt färg och form, men en skörd anpassad för en lilleputt, hihi! - Kanske det räcker till en äpplemuffins, iallafall!

4 kommentarer:

  1. Klart man behöver en sån mackapär!!!:)
    Ska bli kul att se vad du hittar på!

    Ha en fin vecka!

    SvaraRadera
  2. Hejsan.

    Ska bli spännande att se dina färdiga julkort.
    En måste manick låter det som......,

    Ibland får man unna sig något eller hur?

    Ha en fin dag,
    Kram Anneli.

    SvaraRadera
  3. Hejsan.

    Anneli här igen!

    Jag textar för hand men det är inte så lätt nu längre när jag har ont i armen och handen skakar en hel del!
    Men skam den som ger sig.

    Ha en fin dag,
    Kram Anneli.

    SvaraRadera
  4. Grattis till äpplet...
    Visst njuter man mer av egen skörd...!

    Kramar

    SvaraRadera

Jag blir så glad för att du vill lämna en kommentar!