fredag 22 oktober 2010

Nostalgitripp med Tage

"Titta på jorden, så ser den ut!"
"Tralalalalala....... och Knut!"

Hittade följande klipp från UR:s serie "Klotet" på Youtube och drabbades av akut 70-talsnostalgi:



Det står att klippet är från 1973, men jag minns att den här serien även fanns 1978, när jag precis hade börjat skolan. Min snälla fröken Karin tog med hela klassen till TV:n i skolbiblioteket, så att vi kunde följa programmet varje gång det gick. - Veckans garanterade höjdpunkt!

Vi fick även gå dit och titta varje gång Ingemar Stenmark åkte slalom, minsann! (Vilket kanske i och för sig inte inträffade så ofta på en vardag, men ändå.)

Tänk, var det inte bättre förr iallafall?!
(Fast det var kanske JAG som var bättre förr...)

3 kommentarer:

  1. God Kväll!
    Vi kikade oxå alltid på Ingemar Stenmark, sååååååå kul!!

    Ha en mysig Kväll!
    Kram Malin

    SvaraRadera
  2. Nostalgi på hög nivå!!:)Blir varm när jag tänker på 70-talet...

    Så fina lådorna blev! Blev så nyfiken på vad detta är för stansverktyg???

    Lördagskram till dig!

    SvaraRadera

Jag blir så glad för att du vill lämna en kommentar!