torsdag 21 oktober 2010

Ompackning

På vår hyfsat stora råvind står mängder med flyttkartonger som kom med i flytten från "Storstad", men som av olika anledningar inte blivit uppackade. Vissa grejer kommer att förbli nerpackade ett bra tag till, andra säkerligen för evigt. 

Men så finns det ju sådana där saker som man behöver veta exakt var man har, som glödlampor, nål och tråd, skoputsargrejer och städsaker. Dem har jag börjat leta rätt på och packa om i mindre IKEA-boxar, som får stå lite mer lättillgängliga.

För extra ordning och reda tog jag fram min QuicKutz (stansverktyg) och fixade till passande bokstäver. Lätt som en plätt att bara klistra på med vanligt limstift! - Rätt propert dessutom, om ni frågar mig.


Måste få avsluta med att tacka för all positiv respons och uppmuntrande kommentarer på gårdagens inlägg. Jag blir alldeles varm, ska ni veta!

5 kommentarer:

  1. På ett loppis häromdan fanns det gamla bokstäver som man gnuggade på för att få dem på plats. Ja, nu ångrar jag mig att jag inte köpte de där. Kanske de finns kvar nästa gång jag är där. Du, härlig känsla över din blogg.
    Jessika

    SvaraRadera
  2. Mycket stiligt och ordning och reda är ett måste i ett mindre hem.

    Vi håller fortfarande på att packar upp lådor, det är nog som du säger, endel kommer aldrig att bli uppackade.

    Jag har en mycket sträng regel. Vi får inte packa upp något ur någon låda om den inte har en ny plats i hemmet. Vissa saker som packas upp packas tillbaka lika fort, men håller vi oss inte till regeln kommer saker och ting ligga huller om buller runt om i huset. Det är inte heller bra!

    SvaraRadera
  3. Livet går ju upp och ner, mycket neråt för mig på sistone men inte helt åt helvete ändå, om du förstår? Det är liksom ok i status que just nu men snart måste saker börja förändras.

    Har helt missat hela scrap booking-grejen, har nog inte tålamod men blir faktiskt lite inspirerad av dig! Jobbar typ vägg i vägg med Panduro så man kanske skulle...?

    KRAM

    SvaraRadera
  4. Snyggt! Älskar när det är sorterat och uppmärkt. I vår verklighet råder dock mer av kreativt kaos...

    Skomakare Emilio hittar du i Hässleholm, precis intill Nisses. Men det är väl nästan lika långt.

    Trevlig helg!

    Kram /Pernilla

    Ps. Stort tack för alla rara avtryck du lämnar

    SvaraRadera
  5. Tack för titten! Vilket underbart litet hus ni har! Jag tror alla hus är skeva :) Vårt hus är inte speciellt gammalt, men skevt är det!

    En sån där QuicKutz skulle man ju ha! Det blev ju hur bra som helst, gillar också ordning och reda!

    Kram, Emma

    SvaraRadera

Jag blir så glad för att du vill lämna en kommentar!