fredag 29 oktober 2010

Smygstart

Igår skrev jag ju om att jag börjar längta så smått till advent och ju mer jag känner efter, desto mer känns det så. Jag tror det beror på att vi (iallafall i Skåne) gick miste om en lång, härlig brittsommar, - det blev liksom ruggigt och trist redan i slutet av augusti. En låååång höst, med andra ord.

Nu vill jag adventspynta! Jag har redan smygstartat inne i mitt huvud och fantasierna får extra näring av två tidningar som fick följa med hem från affären. Tänk om jag skulle våga mig på att göra en egen krans till dörren i år? I den högra tidningen finns det en beskrivning från Anna med bloggen My Lovely Things som nog till och med jag skulle klara. (Klicka på länken så hittar du samma krans på bloggen!) Vi får väl se...


I år har vi extra mycket julpynt att välja mellan, eftersom jullådorna vi hade i lägenheten i "Storstad" också har flyttat till Solhäll. Det blir MASSOR av kulor i granen i år, hurra! Jag får nog rensa ut rejält och skänka det som inte blir använt till "hednamissionen". (Så kan jag gå till Erikshjälpen och handla tillbaks det nästa år, haha!)

På lördag ställer vi om klockan till vintertid, vilket välkomnas av ett murmeldjur som Fröken Grön. Men kan vi inte också bestämma att vi hoppar över november månad och går direkt på december? Bara för den här gången, snääääällla?

3 kommentarer:

  1. Hej!
    Jag har 4 nummer olästa nya tidningar med jul och advent som ska läsas i helgen!!!!!

    Kram Malin

    SvaraRadera
  2. Nu blev jag sugen på en tidning jag också! Det är något speciellt att krypa upp i soffan med ett magasin!:)

    Vilken tur att vi har traditioner och olika årstider!!

    Ha en go helg!
    KRAM

    SvaraRadera
  3. OCh här sitter jag och tänker... nä om man strunta i att julpynta iår. Men sen vet jag hur det blir ;)

    SvaraRadera

Jag blir så glad för att du vill lämna en kommentar!