onsdag 30 mars 2011

Schablon

Med våren har det börjat klia i mina renoveringsfingrar; oj vad jag vill slita upp plastmattan i hallen, slipa och måla schackrutor på golvet, måla om trädgårdsmöblerna, gå loss med falu rödfärg på vår gamla lada, slipa och måla fönstren... Listan på vill-göra-nu-meddetsamma-renoveringar kan göras lång, men det är fortfarande lite för kallt ute för många av projekten.

Vad gör man då för att stilla sin värsta rastlöshet? Jo, man tar fram sina gamla Panduro-schabloner, en burk färg, en gammal makeupsvamp och så duttar man dit "Skafferi" på skafferidörren. (Sambon meddelar man efteråt, för säkerhets skull!)


Nu blev ju inte kontrasterna så stora mellan den ljusgröna dörren och de vita bokstäverna, men nog anar man att det står något där. (Om någon nu skulle få för sig att det döljer sig något annat bakom dörren...) Om inte annat så fick jag en stunds omedelbar renoveringslycka, med tillhörade färgkladd på fingrarna och slabb på diskbänken.

Och om någon nu undrar om jag verkligen är så dum att jag har en pinnstol rakt framför skafferidörren så att den inte går att öppna, så är svaret nej. Hörnet såg bara så fruktansvärt tomt ut genom kameralinsen, så jag var tvungen att ställa dit något. - Styling kallas det visst, hehe!

22 kommentarer:

  1. De där små projekten ger sån lycka!
    Fint blev det och hade du inte sagt något om stolen så hade jag inte lagt märke till den..
    Jag målade schabloner på nittiotalet och har några just från Panduro. Schackrutorna på golvet låter intressant, en dröm jag skulle vilja förverkliga hemma hos mig någonstans.

    Kramen o ha det bra!

    SvaraRadera
  2. Jättefint kök du verkar ha - grönt och skönt. Kan vi få se mer?
    Eija

    SvaraRadera
  3. Så fint både målat och stylat!!! Övertygad om att sambon tycker detsamma!;)

    KRAM

    SvaraRadera
  4. Hejsan.

    Blev jättefint!

    Vitt på grönt tyckte jag enbart var härligt, inte så stor färgbrytning.Snyggt!

    Nu växer "att göra listan" väldigt snabbt, nu börjar uteprojekten också.....

    Ha det gott,
    Kram Anneli

    SvaraRadera
  5. Tyckte det blev snyggt med det vita och att det inte sticker ut så. Smälter in bra tillsammans med de andra färgkombinatinerna i köket.

    Har också en massa "att-göra"-listor, jobbets "att-hinna-med", den roliga "pyssel-listan", renoveringslistan (mest mannen som drar i den för tillfället i form av putsa, mura mm.) samt en "att-fixa"-lista med saker som t.ex. sortera papper, rensa bland kläder mm.
    Men jag gillar ju listor, så jag har ju alltid några stycken olika...

    Ha en skön fortsatt vecka.
    Kramar

    SvaraRadera
  6. Vad fint det blev och pimpa upp bilden med stolen är lyckat! Nu pirrar det igen i mina fingrar;)
    Ha en fin kväll!

    SvaraRadera
  7. Hihi, ja allt behöver man ju inte prata om innan man gör det! Jag gjorde detsamma fast med kakel i köket som jag rev en gång :).

    Tycker det blev snyggt med diskret text! Japp kliar i mina inrednings och pysselfingrar också och i bästa fall lugnar sig tempot på jobbet snart så jag orkar och hinner något utöver det. Underbart att snart kunna stå ute och fixa!

    Kram Marie-Louise

    SvaraRadera
  8. Blev ju jättefint!

    Din lista verkar vara lång så vi får hoppas att det blir läge för någon av grejerna snart. Det är ju så härligt att bocka av!

    Kram!

    SvaraRadera
  9. Jättetjusigt, kan inte tänka mig att sambon skulle ha något att anmärka om att du har piffat upp skafferidörren.

    Här håller vi fortfarande på med källaren så innan den är klar blir det inga nya projekt här.

    SvaraRadera
  10. Vad fint det blev. Vad modig du är som vågar. Jag är en fegis.

    Ha det gott

    SvaraRadera
  11. Det där blev verkligen jätte bra!
    Jag har ju satt dit en "hel vägg" med träbokstäver i tvättstugan och vågade tom på engelska (Laundry);)

    Tänkte faktiskt på stolen, vad jobbigt det verkar att flytta den varje gång tänkte jag, men så var det ju inte *ler*.

    Kram kram

    SvaraRadera
  12. Visst blir man sugen på att greja nu!!! Har hört att det kan bli uppåt 15 grader i helgen;o)

    Visst måste man styla lite;o) Jag brukar säga att det ser inte alls ut som på bloggen hos oss....*ler*....Allt är ju mer eller mindre stylat;o)

    kram Malin

    SvaraRadera
  13. Superfint!

    Ja, visst är det så att det börjar klia i pysselfingrarna så fort våren är i antågande.

    Jag har också en hel lista (i huvudet :-)...) på saker som jag vill fixa iordning. Får väl se var jag börjar först. Häromdagen fick den superbra idén att göra om garaget till ett orangeri... Jag läste om någon som hade gjort det och tänkte att varför inte... fast än så länge är det bara en tanke ;-)-). Min äkta hälft bara suckar åt mina idéer, hi, hi!

    Ha det så bra!
    Kram/ Åsa
    :-).

    SvaraRadera
  14. Ibland är det inte säkert att herrar märker inredningsmässiga förändringar om man inte säger till. Och ibland inte ens då..och ändå har man målat om det ljusgråa bordet till vitt. Jättestor förändring ju! :-D
    Det blev ju jättecharmigt med text på dörren! Och naturligtvis får man "anpassa" miljöerna lite innan man fotar..

    SvaraRadera
  15. Jag tycker att det blev jättefint! Kanske kan göra något liknande på dörren till vår framtida matkällare... *drömmer*

    SvaraRadera
  16. Jag känner igen detdär med renoveringslust och i tanken går ju allt så mycket snabbare dessutom! Du lyckades ju ändå lösa in en liten del med skafferiet här...! Jättesnyggt och smart att meddela sambon efteråt!:-)

    Kram
    Lisa

    SvaraRadera
  17. He, he, he!! Du är roligt du!! Bra blev det också!

    Nu tror jag minsann att jag har ett gäng inlägg till att läsa här...

    Mvh
    Frida

    SvaraRadera
  18. Det blev jättefint! :-) Jag älskar ju grönt... :-)

    SvaraRadera
  19. Hi Hi! Ja, så är det verkligen. Ibland måste man liksom fylla på lite för att det ska se bra ut på bild. :-)
    Fint blev det med texten på dörren. Och visst är det väl så att nu när våren är här vaknar man upp och kommer på mycket som man vill göra hemma. Kan ju både vara bra och dåligt... ;-)

    Hoppas du har haft en fin torsdag!

    SvaraRadera
  20. Åh vad fint! Mysig blogg Kram susanne

    SvaraRadera
  21. Kom hit via google när jag sökte på schablon och fick syn på Aftonbladets mobbningskampanj "vi gillar olika". Trist att det är så många vuxna som gillar mobbning numera. För det är precis vad det är, att frysa ut dem som inte tycker som en själv. Alla som hyser politiskt inkorrekta åsikter är inte välkomna, men ändå påstår man att man gillar olika. Det man gör är att man gillar lika och fryser ut dem som inte tycker som en själv.

    Kampanjen är ett skämt och det är hemskt att folk går på den.

    SvaraRadera

Jag blir så glad för att du vill lämna en kommentar!