måndag 7 mars 2011

Tunika

Någon modeblogg är ju inte det här, men jag måste iallafall få visa frukterna av fredagens shoppingtur till stan: En ljuvlig GRÖN tunika! (Haha, och jag som sa att jag fick frostskador bara av tanken på just ett sådant klädesplagg!)

Jag när en hatkärlek till just tunikor; de är himla bekväma att ha på sig, men plagg som måste strykas efter varje tvätt har aldrig riktigt gått hem hemma hos mig. Dessutom har tunikor en förmåga att få en att se höggravid ut, men det är väl smällar man får ta, antar jag. 


Just den här kunde jag iallafall inte motstå! Den är så där härligt luftig och har fina detaljer i form av broderier, ryschpysch och pärlemoknappar. (Extra mycket fluffiga ytor att stryka, hmmm...) Den är inhandlad på Flash, och den fanns i flera andra vårhärliga färger. Men Fröken Grön måste ju ha en grön; kanske kan det bli den nya blogguniformen, hihi!

13 kommentarer:

  1. Vaddå grön? Men nu ser jag att den faktiskt skiftar i grönt! Mycket fin och härligt vårlig med spetsar och detaljer:)
    Hoppas du kommer trivas i den!

    Vet inte att jag stryker en enda av alla mina 15 tunikor, måste ha valt dem i rätt tyg, haha;)

    Kram kram

    SvaraRadera
  2. Riktigt fin tunika, och din färg också! Jag har tagit tunikorna till mitt hjärta nu, efter åren med barnafödande är inte midjan som den brukade vara...perfekt "att bara vara"-plagg om du frågar mig!...Och du, man behöver inte stryka bara hänga upp på galge efter tvätt! Små skrynklor har aldrig skadat någon, heh!
    Eija

    SvaraRadera
  3. Härligt inköp! Håller med dig att man känner sig gravid med vissa tunikor, men man kan även gömma sin semlormage under en sånt ;) och det tycker jag är ett stort +

    Färgen är helt underbar!
    Ha det bra!
    PS: Tack för tipset (lådan), ska försöka slippa den i veckan!

    SvaraRadera
  4. Vilken söt tunika! Fina detaljer och underbar färg! Jag älskar tunikor, min garderob består nästan bara av tunikor. Visst kan jag hålla med dig om att vissa gör att man ser höggravid ut, men dom döljer ju också det som man kanske inte vill visa, vilket förstås är positivt :-).


    Ha en fortsatt fin måndag!
    Kram/ Åsa

    SvaraRadera
  5. Hejsan.

    Mycket söt...och färgen var fin.

    Visst...man ser lite gravid ut i vissa tunikor men det får man väl ta... de är ju så sköna att ha på sig!

    Ha det got,
    Kram Anneli.

    SvaraRadera
  6. Jag föredrar knyt upptill bak som håller det hela på plats. Mina blåser ofta upp liksom..som en ballong.
    Det här med gravlook stämmer tycker jag, men de är ju SÅ HIMLA sköna! Din var väldigt söt, kunde absolut tänka mig en sådan. Får kolla om de finns i blått kanske..

    Kramelikram på dig

    SvaraRadera
  7. Den var riktigt fin du!

    Förstår att du gjorde ett undantag. Jo man ser ut att vara i femte månaden emellanåt, tycker alla borde vara utrustade med knyt i bak :)

    Kram Marie-Louise

    SvaraRadera
  8. Superfin! Kul att göra fynd. Själv hoppas jag på lite shoppinglycka när jag ska ner till Stockholm nästa vecka.

    SvaraRadera
  9. Jättefin, skulle absolut kunna få finnas i min garderob också. Verkligen kanonfin!

    Jag gillar inte heller att stryka och brukar försöka tvätta tunikor i program som inte centrifugerar så hårt och sen slätar jag som attan när jag hänger upp dem.


    Kram!

    SvaraRadera
  10. Jag gillade kruset jättemycket, så mycket att jag tror jag ska ändra på en tunika som jag har som är bara liksom platt nertill och för lång, det blir med krus, det ska jag gör i morgon.
    Agneta kram

    SvaraRadera
  11. Åhh den är ju riiiktigt snygg och vårig! Gillar de fina detaljerna och fräscha färgen! Me like!!

    Stooor kraaaam aka

    SvaraRadera
  12. Ja men klart du skall ha en grön tunika, strykningen får du på köpet! Fina broderier!
    Ha en fin dag!
    Kram Pia

    SvaraRadera
  13. Jag sällar mig till skaran som älskar tunikor.
    Till jeans och converse eller högklackat!
    Löööve=))
    Tyckte färgen var snygg fast jag är så skraj för färg på kläder och inredning.

    Känns som att jag varit en dålig bloggvän ett tag men skickar en kram till dig

    SvaraRadera

Jag blir så glad för att du vill lämna en kommentar!