tisdag 17 maj 2011

Regn och marsipantulpan

Regnet det bara öser ner. Fast nog är det välbehövligt, - den torra marken fullkomligt suger åt sig vattnet, och jag slipper släpa ut slangen i tid och otid ett par dar, hehe!

Lite "instängd" känner man sig onekligen när det pågår renovering hemma, - man är liksom förpassad till en mycket mindre yta att röra sig på, plus att man måste dela den ytan med en massa undanplockade pryttlar, kläder och möbler. Tur att man kan fästa ögonen på lite vackra inslag i trädgården så länge, som de här vackra tulpanerna som är nya för i år och växer i pionrabatten. (De ser nästan konstgjorda ut!)


Det ska bli spännande att se om det står en färdigmurad spis i gröna rummet när jag kommer hem från jobbet imorgon. Nu måste vi åka och handla ved!

14 kommentarer:

  1. Fina tulpaner.
    Finland har många fina sjöar med sandstränder runt hela. Får stanna och bada mycket.

    Kör ni fuskved? : ) Här klyver vi för fulla muggar. Rätt avkopplande faktiskt och tjejerna tycker det är kul att hjälpa till.

    / Kia

    SvaraRadera
  2. Här har det också regnat en hel del och det känns bra och välbehövligt. Nu hoppas jag på uppehållsväder lagom till helgen. Kan man få det tro???

    Kram!

    SvaraRadera
  3. Vilken fin bild!

    Förstår att det är jobbigt med byggandet, men tänk så härligt när det är klart!

    Ikväll tände jag en brasa härhemma faktiskt, det var superkallt idag tyckte jag. Blåsigt och kyligt. Och då är det ju super att värma sig framför en mysig brasa :-).

    Ha en fin kväll!
    Kram /Åsa

    SvaraRadera
  4. Tur att det är så kallt och regnigt så ni kan provelda lite...

    Myspys!

    SvaraRadera
  5. Tänk att det finns så mycket olika de slag av tulpaner. Härliga tulpaner!

    SvaraRadera
  6. Vilka ljuvliga tuplaner, jättefina. Dina foton är verkligen härliga att titta på! Kram Camilla

    SvaraRadera
  7. Vilka underbara tulpaner, fantastiskt fina!
    Nu har jag läst det trevliga reportaget i den nya tidningen. Kul att få veta lite mer om dig/er och ni verkar ha det så mysigt på Solhäll:)

    Kram Helena

    SvaraRadera
  8. Oj vad fina dom var! Vilken form! Dom var nya för mig!
    Nästa år ska jag engagera mig lite i tulpanvärlden! Det är ju så fint!

    SvaraRadera
  9. Så vackra tulpaner, det är en underbar tid nu! ha en fin vecka!kramiz Jessica

    SvaraRadera
  10. Ljuvliga tulpaner. Så spännande med ert "bras projekt". Inget ger en sådan mysighets faktor...
    Ha en fin dag!
    Kram Pia

    SvaraRadera
  11. Vilka underbart vackra tulpaner. Vad kul att ni ska få en vacker spis. Det ska jag också ha när jag blir stor och bor i ett stort fint hus. kram

    SvaraRadera
  12. Jaa, det gör dom faktiskt!
    Regnet envisas och jag springer ut o in hela kvällarna i jakt på att få något gjort ute..
    Måtte det komma bättre väder snart igen!

    Ha det finfint!

    SvaraRadera
  13. Vilka fina tulpaner! Ser ståtligt och vackert ut!

    SvaraRadera

Jag blir så glad för att du vill lämna en kommentar!