måndag 27 juni 2011

Loppisskåp

Igår fick det lilla loppisskåpet (som du fick se en glimt av i det här inlägget) ny färg. Jag chansade och körde på en färdigblandad ljusgrå nyans från ett av lågprisbyggvaruhusen; det visade sig att den var riktigt vacker!

Tanken var ju egentligen att skåpet (som har plats för ett runt handfat om man lyfter på toppskivan) skulle stå i ett framtida gästrum på vinden, men eftersom vi inte har något sådant än (och säkerligen inte på ett bra tag) så hamnade det ute i "smatten" istället.


Bra extraförvaring för konservburkar!


Några av er har undrat vad "smatten" egentligen är, - det är den lilla farstuliknande utbyggnaden i trä som finns på baksidan av huset. (Syns ganska bra på bilden i förrförra inlägget.) Skev, dragig och helt orenoverad är den, tjänar mest som köksingång, extraskafferi och förvaringsplats av gammal bråte. Rätt skönt att tillåta sig ett sådant skräputrymme, även om planen är att fixa till det ordentligt innan nästa vinter. Jag måste erkänna att den mörkturkosa färgen här ute vinner i längden, även om jag hoppade till av förfäran första gången jag såg den.

Den gråa färgen gillade jag så mycket att jag målade om min däckstol från IKEA av bara farten. Den får ha sig en strykning till idag, så kanske det blir bilder på den med framöver.

10 kommentarer:

  1. Heja ljusgrått!
    Det blev utomordentligt snyggt o praktiskt, har man väl börjat att måla kan det vara svårt att sluta..jag vet.

    Kramen!

    SvaraRadera
  2. Så fint det ser ut, allt liksom!

    Grått gillas även här.

    Kram!

    SvaraRadera
  3. Åh, jag gillar allt! den mörkturkosa väggen också! Och skåpet är urgulligt!

    SvaraRadera
  4. Mycket fint! Både skåp o smatten :)

    SvaraRadera
  5. Perfekt att ha en smatt (det fattar ju alla vad det är!!!) och det blev ju ett perfekt miniskafferi!

    Mvh
    Frida

    SvaraRadera
  6. Blev ju såå bra! Skulle vilja ha något liknande till uterummet, fint blev det:)
    Vad härligt att ha smatten till allt möjligt.

    Kram Helena

    SvaraRadera
  7. Så fint skåpet blev och visst är det praktiskt med skåp som rymmer lite dessutom! Jodå, "Smatt" vet jag allt vad det är, men har förstått att inte alla vet!:)

    Ha en härlig dag!
    Kram
    Lisa

    SvaraRadera
  8. Vad fint loppisskåpet blev! Passar jättefint med den grå färgen. Och vilken mysig färg på väggarna ute i smatten - jag gillar verkligen turkost!

    Må så gott!
    Kram /Åsa

    SvaraRadera
  9. Vilket underbart rum..med ett lika härligt namn!!..Jag gillar också den gröna färgen på era väggar.."de sticker ut lite"..och bildar en härlig bakgrund till det grå skåpet!!

    Jag gillar både din blogg och ert hem..så jag kommer tillbaka!!

    ha en riktigt härlig dag!! Varma kramar ifrån Sanne

    SvaraRadera
  10. Skåpet blev superfint! Verkligen. Ett lättplacerat och perfekt litet skåp!

    Sommarhälsning!

    SvaraRadera

Jag blir så glad för att du vill lämna en kommentar!