torsdag 30 juni 2011

Tjuvar i jordgubbslandet

Det bästa med den här tiden på året är att man får äta jordgubbar varje dag. Jag tröttnar aldrig på smaken av de solmogna, röda bären! Vackra att titta på är de också, som här i en vacker grön glasskål från Village; en synnerligen uppskattad midsommarpresent från söta familjen W:


Våra egna jordgubbsplantor, då? Ja, de växer så det knakar i sin pallkrage, och både sambon och jag har de senaste veckorna haft span på en hel del bär som vi hoppades skulle mogna lagom till midsommar. Kvällen före tassade vi ner till köksträdgården bara för att upptäcka att alla jordgubbar var försvunna, uppätna av nöjda konsumenter, men inte av oss...

Ja, ja, vad är väl en bal på slottet... Jag har iallafall en ny vacker grön skål som gör mig glad, och köpejordgubbar smakar ju också helt OK.

14 kommentarer:

  1. Attan också, synd...
    Jag sitter och smaskar på köpegubbar jag, så jag är oskyldig.

    Kram!

    SvaraRadera
  2. Vilken härlig bild! Jordgubbar i vacker skål! Kram

    SvaraRadera
  3. Vi har också tjuvar i jordgubbslandet. Detta år kan det inte vara hunden iallafall, för vi har fixat så att han inte kommer åt dom :-). Men det är väl kanske skatungarna som flaxar runt här i trädgården, som har smaskat i sig dom... Ja, vi får väl hoppas att dom var goda iallafall ;-).

    Ha det fint!
    Kram /åsa

    SvaraRadera
  4. Jag har lagt nät över våra. Det brukar jag göra så fort de börjar "rodna". När jag plockade här om dagen hittade jag trots nätet ätna gubbar. Två sniglar var de skyldiga då. De satt och kalasade på en annan gubbe. Helt vanliga sniglar med litet hus på ryggen. Hm...

    Kram!

    SvaraRadera
  5. MUMS man kan aldrig få nog av dem;) Kram Johanna

    SvaraRadera
  6. Köpegubbar duger det cokså. Goda så goda :-)

    Ha det fint

    SvaraRadera
  7. fin bild och skål :)
    jag älskar jordgubbar...

    ha en härlig fredag <3
    kramar

    SvaraRadera
  8. Hej!
    Hamnade här hos dej, när jag googlade bilder på schersminbuskar... Vilken fin blogg du har och rolig att läsa! Underbart vackra bilder på ett personligt hem.

    Trevlig helg
    / Maria - Wikers liv

    SvaraRadera
  9. Tänk att de köpte en grön skål:)

    Den gör sig utmärkt till jordgubbar... om de hinner ligga där så länge.

    Ha en skön helg. Kram Marie

    SvaraRadera
  10. Det där är odlandets vedermödor..snopet är det i alla fall!

    Skön helg!

    SvaraRadera
  11. Det är inte lätt det där med gäster som äter. Tycker att de skulle kunna lämna en åtminstone. Som en gest på tacksamhet. Men jordgubbar varje dag är lyx det med - en lyx jag skulle kunna vänja mig vid!

    SvaraRadera
  12. när jag läste ditt inlägg imorse, gick jag direkt till mina jordgubbar och faktiskt har det varit där en "tjuv och som har smakat på den första mogen jordgubbe. Tror jag ska ta över ett fult blått nät?
    Ha en fin fredag!

    SvaraRadera
  13. Den skålens nyans var som gjord för att ha jordgubbar i i ditt hem! Jag har plockat massor av smultron som skall smaka på glassen ikväll!
    Njut helgen!
    Kram Pia

    SvaraRadera
  14. Ja, jäkla fåglar/sniglar!!

    Hoppas sommaren är skön, 1 v till för mig :)

    SvaraRadera

Jag blir så glad för att du vill lämna en kommentar!