måndag 21 november 2011

Julkudde

Ofattbart att det är första advent på söndag, eller hur? Mitt adventspyntande börjar aldrig förrän lördagen före, men redan nu är det kul att kika runt, hitta inspiration, planera och fundera. 

I år är jag sugen på lite "juligare" kuddar till kökssoffan. Det finns det ju en hel del på marknaden så här års; här kommer några varianter jag skulle kunna tänka mig:

www.baldershage.se


www.hm.se

www.butikstoraholm.se

www.butikstoraholm.se

www.systerlycklig.se

www.hm.se

www.butikstoraholm.se

Eftersom kudden kommer ligga nerpackad 11 månader om året har jag egentligen ingen lust att spendera en hel förmögenhet, fast många av de här ovanför är riktigt prisvärda. (På vissa ingår till och med innerkudde.) Kanske jag även får ta mig en titt på ställen som Åhléns, Hemtex och Ica Maxi. Någon som vet om de har något kul till jul?

7 kommentarer:

  1. Visst finns det många fina kuddar,men som sagt det är ju bara ett par veckor så det känns inte som man vill spendera en förmögenhet ,jag gjorde egna förra året tryckte god jul på lakansväv och säckväv, blir väldigt fint och billigt
    ha en skön kväll

    SvaraRadera
  2. Verkligen fina och är de prisvärde känns det som sagt lite bättre!
    Ja, jag vet inte hur det är med just kuddar på Ica Maxi men de har ju så mycket annat kul nu till jul. Åhlens har jag själv spanat in ett par kuddar så där finns! Dessutom har ju Indiska lite, fast inte så traditionellt nordiskt kanske kom jag på :)

    Ha det fint/Marie-Louise

    SvaraRadera
  3. Verkligen jättefina kuddar men jag tänker som du att inte är de värda en förmögenhet för så kort tid. Jag har köpt någon kudde på Eko för ett par år sedan och jag har även sytt två randiga av billigt IKEA-tyg. Duger bra.

    Här pyntas inte heller förrän på lördag.

    Kram!

    SvaraRadera
  4. Man syr ju själv så klart! :-) Den översta har jag funderat på att göra själv med tygfärg men det visade vara himla svårt att hitta tygfärg i rätt julröd nyans.

    SvaraRadera
  5. Många fina kuddar, men precis som du säjer - man har ju ingen lust att lägga ner en förmögenhet på dessa få veckor! HM tycker jag väl har rätt hyfsade priser ändå, men någon julkudde blir det inte för mej! Kul ändå att se vad som finns att välja mellan!
    Kram
    Lisa

    SvaraRadera
  6. Tack för inspirationen, just mitt dilemma i rå, jag vill pynta med kuddar i korgstolarna i köket, i mysfåtöljen, i sängen och i soffan men det tillåter inte ekonomin! Ska kolla på Ica, bra ide. Även Rusta kan ha bre grejer!

    SvaraRadera
  7. Om du hittar billiga kökshanddukar med juligt motiv (eller tyg för den delen) kan du sy egna kuddfodral! Mycket billigare :) Åhléns har ett ljuvligt tyg med domherrar och björkkvistar på just nu t ex.

    SvaraRadera

Jag blir så glad för att du vill lämna en kommentar!