tisdag 6 december 2011

"Åhh, min säng!"

Somliga här hemma hävdar att det är ganska lätt att imitera mig. Man behöver bara tindra lite extra med ögonen och säga: "Åhh, min säng!" Hmmm, att det där skulle överensstämma med sanningen går nog inte att argumentera emot...


Eftersom vi har en "sovkabyss" som öppnar upp in mot vardagsrummet (röda rummet), så känns det extra kul att skapa lite julstämning även här inne. Sängkläderna har fått mörkröda påslakan och vita örngott med spets. 

Den vita fuskpäls-pläden fanns nerpackad i en låda på vinden sedan flytten från "Storstad" förra sommaren och fick komma fram igen, nu när fårskinnen flyttade ut till verandan. De andra plädarna kommer båda från Klippans Yllefabrik. Man kan aldrig få för många plädar, eller hur?!

12 kommentarer:

  1. Ser fint ut! En skön och fin säng är aldrig fel.

    Kram

    SvaraRadera
  2. Så mysigt och ombonat det ser ut i ditt sovrum.

    Känner igen mittenkudden...............tror att jag har en likadan......den köpte jag på "Bettys" i Borås.

    Ha det fint,
    Kram Anneli.

    SvaraRadera
  3. Supermysigt! Måste du överhuvudtaget gå upp ur den där mysbädden??!? Där är nog gott att vara - länge...

    Det är viktigt med en skön - och tillräckligt bred säng. När sambon o jag träffades hade jag en 140 cm säng. Urjobbigt med tanke på att båda två vill sova "för sig själva". Inget tätt ihopslingrade här inte ;)

    Hälsar Tamara

    SvaraRadera
  4. Hej!
    Åh vad kul det är med nytt främmande på bloggen!
    Ännu roligare när man hittar nya härliga inlägg att följa!

    Vilket härligt hus!!!
    Å sovrummet....förstår att man sover gott där!
    Jättefint!

    Ska bestämt mingla runt här lite senare när barnen somnar!
    Jag lägger till dig hos mig bums!

    Tack för titten!
    Tjing Hilla

    SvaraRadera
  5. Vilken otroligt inbjudande och skön säng du har!
    Vackra plädar, som kommer väl till pass nu!
    Snyggt!
    Lisa

    SvaraRadera
  6. Gillar ditt resonemang - plädar och kuddar kan man aldrig få för mycket av :)

    Fint du piffat i sovkabyssen!

    Kram från Australien♥

    SvaraRadera
  7. Vilken mysig och fin säng! Så sant, plädar får man aldrig för mycket av.
    Kram Lotta

    SvaraRadera
  8. Du har så rätt! Det är omöjligt att få för många plädar... Jag har ju i och för sig en pläd på 40 kg (Freja)som snarkar ganska duktigt i soffan just nu så över den lägger man inte gärna en till... ;) Ooootroligt vackert sovrum ni har!

    Kram/ Anna

    SvaraRadera
  9. Ja där ser man verkligen ut att sova gott. Förstår att du tindrar. ;-)

    Måste nog ta tag i vårt sovrum...

    /Mia

    SvaraRadera
  10. Så fint du julpysslar i alla din rum.

    SvaraRadera
  11. Det ser jättemysigt ut, själv glömmer jag ofta att göra fint i sovrummet!

    SvaraRadera
  12. Mysigt värre! Gör inget om sovrummet är litet, man ska ju bara få in en säng!

    SvaraRadera

Jag blir så glad för att du vill lämna en kommentar!