måndag 26 december 2011

Annandag

Imorse väcktes vi ur vår sömn 07.45 av att julgranen plötsligt tändes. Hux flux, bara sådär. Den logiska förklaringen är säkert att jag inte skruvade ur den ena lampan tillräckligt när jag släckte den igår kväll, men visst vill man väl tro att det var hustomten som var här och tyckte att det var dags för oss att kliva upp. Mysigt om det vore så!

Annandagen har vi tillbringat hos svärmor i "Storstad", där vi umgåtts med de nära och kära som vi inte träffade på julafton. Dukningen var extra festlig med smällkarameller direkt från USA, innehållande  färgglada kungakronor i kräppapp som vi alla hade på oss under middagen.


Efter middagen blev det julklappsutdelning. Av sambons syskonbarn fick jag en fantastisk hemstickad yllehalsduk och ett änglaspel med plingande cupcakes; tack söta L och N som vet precis vad man vill ha! 

Mätta och nöjda är vi nu hemma i "Glesbygd" igen, där det åter är dags för mysbrallor och soffläge. Det ska bli spännande att se om någon kommer och tänder granen imorgon bitti också...

12 kommentarer:

  1. Hejsan! Önskar en god fortsättning! Vilken fin dukning med smällkaramellerna. Verkar som ni har haft en skön jul, det har vi också haft. Och precis som ni så gillar vi våra mysbrallor.
    Är livrädd för morgondagen, för då måste de av!
    Vad fint ni har det ute i "smatten"!! Vilket kul namn!
    Ha en fin vecka!

    SvaraRadera
  2. Mysigt med egen hustomte, dem ska man vara rädd om! :) Låter som ni haft en fin jul, även här är det mysbyxe-uniform som gäller. Är ledig ett bra tag till så de får hänga med många sköna dagar till. God fortsättning på dig! Kram Hanna

    SvaraRadera
  3. Det låter som en bra Annandag.

    Skumt det där med granen. Vi har timer på stjärnan i vårt sovrum så den kan ju, och ska, tändas av sig själv.

    Kramar!

    SvaraRadera
  4. Det är allt bra härligt för en glesbygdsbo att komma in till storstaden lite nu och då. Speciellt när det är mysiga julsammankomster med kungakronor och allt. Sen hem till glesbygden igen och mysa vidare och samsas med busiga tomtar ;-) Det är härliga tider det.

    Ha ett fortsatt skönt jullov,
    hälsar Åsa

    SvaraRadera
  5. Lite spökligt ändå när granen tänds så där;) Jättefin dukning. Kram Johanna

    SvaraRadera
  6. Det var en festlig dukning och så fina julklappar du tycks fått, härligt när givarna har känslan för vad man vill ha.
    Jag gillar verkligen din smatt, så fint du gjort där! Tänk det uttrycket hade jag glömt, trots att jag både hört och använt det själv för länge sedan.
    Visst är dagar med mysbyxor och pyjamas härliga!
    Önskar dig en god fortsättning!
    /Cia

    SvaraRadera
  7. ... det var nog Tomten ;)

    Kram från Australien♥

    SvaraRadera
  8. Hustomtar ska man vara rädd om. :o) Det verkar som att du har haft en helmysig julhelg, det har jag också!

    Kramar

    SvaraRadera
  9. Det var nog hustomten , som tände granen :)
    Önskar dig en riktigt god fortsättning .
    Kramar // Susanne ♥

    SvaraRadera
  10. En del har hustomtar andra har tomtar på loftet...

    Ha en bra dag!

    SvaraRadera
  11. Fantastiskt om du har hustomtar hos dig. Jag har gjort precis som du skruvat på ett ljus här och där för att släcka på kvällen. Fick en fantastisk julklapp, kontakter att sätta i väggen och sen går jag bara runt och klickar med min lilla manick on, off, on, off.

    SvaraRadera

Jag blir så glad för att du vill lämna en kommentar!