lördag 31 december 2011

Året som gått...

Nog känns det märkligt att 2011 redan är till ända; året har onekligen runnit iväg i en rasande fart.  Vilken tur att man har en blogg så att man kan titta tillbaka och se vad man egentligen har åstadkommit under året! 

Här kommer så årets sammanfattande krönika, i form av två små bildcollage.


Vi har tillbringat vår fjärde sommar på Solhäll, och nu börjar det minsann hända saker i trädgården. Under året som gått har min trädgårdspassion verkligen blommat ut till fullo! De plantor, buskar och träd vi planterat förr om åren har börjat etablera sig rejält, och nya kvadratmetrar "djungel" har bearbetats under många sköna timmars svett (och många djupdykningar i plånboken...). 

Vi har äntligen ordnat en liten köksträdgård med odlingslådor och bärbuskar; att kunna mumsa på egenodlad spenat och andra diverse grönsaker känns helt fantastiskt! Min fantastiske far snickrade ihop ett vackert rostorn i början av sommaren, och fler och fler rosor i olika färger och former har flyttat in även på andra ställen. Jag har insett att man helt enkelt aldrig kan ha för många rosor i sin trädgård!


Att-göra-listan är alltid lång när man har hus. I år tog vi äntligen tag i ommålning av ladan, och iallafall två dubbelfönster på huset har också fått ett nytt lager färg. Vi tog bort de överväxta plattorna framför huset och ersatte dem med en liten grusgång; oj vilket lyft det blev! 

Invändigt har glasverandan fick ny inredning och har blivit som ett eget litet rum. Årets stora (och bästa) förändring är dock vår nya murspis, som både värmer och skapar mys-faktor. Den är nog den bästa investering vi har gjort, så här långt!

Nu återstår bara för mig att önska er alla där ute i "Blogglandia" ett gott nytt år
Tusen tack för all glädje och inspiration ni delat med er av under 2011. 
På återseende under 2012!

16 kommentarer:

  1. Ett riktigt Gott Nytt År till dig min fina bloggvän,
    Kram, Anneli.

    SvaraRadera
  2. Nyårskramar från Australien♥
    ...hoppas du får en trevlig afton!

    SvaraRadera
  3. **Gott nytt år på dig med, har njutit av att få lära känna din blogg o 2012 kanske vi till o med kan säga hej "live" vi bor ju faktiskt i samma by, hihi. Underbara bilder på ett underbart år, nu får vi hoppas på ett lika bra nästa år om inte bättre =) Ha det riktigt gott, kramen/Emma**

    SvaraRadera
  4. Gott nytt år på dig med!
    Ullis

    SvaraRadera
  5. Gott Nytt År till dig också!
    Tack för en inspirerande och många gånger roligt skriven blogg.
    Kram Lotta

    SvaraRadera
  6. Det är verkligen så bra att ha en blogg där man kan gå tillbaka för att se vad man faktiskt gjorde och hur vädret var mm.

    Hoppas på att 2012 kanske innebär en titt hos dig, live.?

    Kram o gott nytt år!

    SvaraRadera
  7. Åh, nu vill jag ha vår... känner verkligen för att ge mig ut och pyssla i trädgården.

    Kram och gott nytt år!

    SvaraRadera
  8. Vill titta in för att önska dig ett Gott Nytt År!
    Kram
    Hanna

    SvaraRadera
  9. Gott Nytt År till dig Fröken Grön!
    Jag hoppas att vi kommer att ses under 2012. Det kanske är dags för mig eller dig att bjuda in till våra trädgårdar, när nu Marina vågade göra slag i saken.

    Kram!

    SvaraRadera
  10. Ja tänk att året sprungit i väg så fort... Men nu ser vi fram emot ett nytt härligt år med många fina blogginlägg !
    Ha en mysig helg och ett riktigt gott nytt år !

    SvaraRadera
  11. Tack själv! Det har varit inspirerande att få följa alla dina projekt!
    Stort GOTT NYTT ÅR! Kram Marie-Louise

    SvaraRadera
  12. Hej!

    Först och främst vill jag önska dig en god fortsättning och ett riktigt gott nytt år och tack för en underbar och inspirerande blogg. Jag kör förbi ert söta lilla hus ibland o ser hur mysigt det är eftersom jag bor i samma by.

    Kram EvaA

    SvaraRadera
  13. Gott nytt år på dig också, Eva!
    Du får tuta nästa gång du kör förbi!
    /Anna-Karin

    SvaraRadera
  14. Vilka härliga bilder och detta med spisen måste väl vara ett riktigt lyft! Så vacker den är dessutom!
    God fortsättning på nya året!
    Kram
    Lisa

    SvaraRadera
  15. Fina bilder och inspiration, tack för det! Tiden rullar vidare, i människornas värld är det ett nytt år, jag undrar om växter räknar säsongerna?

    SvaraRadera
  16. Vilka härliga bilder. Man längtar onekligen till våren/sommaren när man ser dem...

    Med tanke på allt fint ni gjort under året är det dig väl unt att vara toffelhjälten som gör det däringa "dirty jobbet"!

    Önskar dig en GOD FORTSÄTTNING på det nya året!7

    Hälsar Tamara

    SvaraRadera

Jag blir så glad för att du vill lämna en kommentar!