måndag 5 december 2011

Julveranda

Det var ju inte så länge sedan vi gjorde i ordning på glasverandan, men lite lagom julstämning fixade jag enkelt till häromdagen genom att byta till röda kuddar i korgstolarna. Fårskinnen fanns redan på plats och gör verkligen sitt för att bidra till "vintrigheten".


På dörrarna in till hallen har jag satt upp små hjärtformade nyponkransar. Att de är hemgjorda kan jag tyvärr inte skryta med; jag köpte dem i en blomsteraffär i Malmö för ett par år sedan och har för mig att de kommer från SIA Lustgården.


Som jag visade tidigare står den lilla konstgjorda IKEA-granen också här ute. Ni var många som förvånades över att den inte är riktig, och jag får hålla med om att den ser väldigt naturtrogen ut. Bra dessutom att man bara kan slänga ner den i jullådan och ta fram den nästa år igen! (Det borde väl nästan kunna klassas som recycling?)


Den milda hösten har bidragit till att vi faktiskt har kunnat sitta här ute om kvällarna. Med raggsockar på fötterna och alla stearinljus och värmeljus tända, så blir det varmt ganska snabbt. Värre blir det nog när minusgraderna slår till på allvar. Kanske vi får införskaffa en liten golvfläkt att ha här ute. Eller kanske det är dags att leta fram sambons gamla kupévärmare från vinden. Fast då får vi nog skaffa öronproppar också...

12 kommentarer:

  1. Du har verkligen fått det stämningsfyllt där på verandan. Gillar verkligen kudden ihop med fårskinnet. En riktigt snygg kombo.

    Kram!

    SvaraRadera
  2. Ha, om jag var flitig i går så är jag raka motsatsen idag. Sitter i soffan med en kopp te och tänker på allt jag skulle kunna göra men väljer att inte göra. Har ingen energi idag, eller ingen lust, jag vet inte vilket.

    Ni har så fint i verandan tycker jag.

    Kram!

    SvaraRadera
  3. Åh, så fint du har på din veranda! Den stolen känner jag ju igen - har ju själv en likadan som jag tycker sååå mycket om! Jag har också fårskinn i. Så fint din rödmönstrade kudde passar in.

    Jättesött hjärta!
    Ja,den granen är verkligen naturtrogen och visst blir det recykling!
    Ha en fin kväll!
    Lisa

    SvaraRadera
  4. Tänk vad fint det blir med enkla medel. Lite juligt så där. Önskar dig en fin kväll. Kram Maria

    SvaraRadera
  5. Vilken söt och julig kudde du har!
    ... allt annat är också fint :)

    Kram från Australien♥

    SvaraRadera
  6. Så fint!
    Det är inte alltid det behövs mycket pynt för att skapa julkänsla. Med några röda detaljer och en söt liten gran kommer man långt. :-)

    Hoppas du har haft en fin måndag!

    SvaraRadera
  7. Bara så snyggt Fröken Grön, och bara så läckert!!! Jag får ångest, jag vet inte var jag lagt mina två fårskinn, hittar dem inte =( mari.

    SvaraRadera
  8. Införskaffa en bilvärmare eller vad det nu heter. Det finns tystgående som gör susen. Har man en sådan fin veranda skall man väl tillbringa så mycket tid man bara kan i den. Dte skulle jag ha gjort :-)

    Ha det fint

    SvaraRadera
  9. Nu blir jag riktigt avundsjuk på er veranda, känns som riktig Carl Larsson stämning!! Ska nog lägga till en sådan på önskelistan...*skriver...skriver*...så ja, hoppas tomten är händig!! Nyponhjärtat var så vackert, och jag kan mycket väl tänka mej att det kommer från Sia, lite "den stilen".
    Kram

    SvaraRadera
  10. Det ser riktigt mysigt ut. Väldigt fint med kudden och fårskinnet. Jag tror jag ska önska mig en veranda i julklapp:P

    SvaraRadera
  11. Vad fint du har det! Riktigt juligt, men inte too much :)
    Jag hoppas dina julkänslor börjar visa sig snart.

    Kramar

    SvaraRadera
  12. Ser riktigt fint ut, julstämning och mys!

    Kram Helena

    SvaraRadera

Jag blir så glad för att du vill lämna en kommentar!