tisdag 20 december 2011

Lilla lampa lys i mörkret

Den lilla elbutiken i kommunen där jag jobbar tycker nog att det är bra att den ligger så nära busstationen. Det medför nämligen att jag slinker in där titt som oftast, för att värma mig om jag har några minuter över innan bussen kommer. Där finns så mycket fint att titta på, och för andra gången på en månad (jag köpte ju en julstjärna på fot till advent) kom jag idag ut med en liten påse i handen...

Den här gången blev det en liten vit "kjol" att knyta runt lampskärmen. GOD JUL står det broderat i rött på den, tänk så passande. Men ytterst tillfällig, får man väl erkänna, för i januari lär den ju åka ner i jullådan...


Lampfoten kommer för övrigt från lägenheten i "Storstad" och är egentligen alldeles för modern för att passa in på Solhäll. Hmmm, kanske måste jag titta in på elbutiken efter jobbet imorgon igen. (Alternativt gräva i någon av alla lådor som står på vinden; där finns det säkert något som passar...)

6 kommentarer:

  1. Vilken söt lampa det blev!

    Kram!

    SvaraRadera
  2. Åh, vad fin lampan blev!! :o)

    Kram

    SvaraRadera
  3. Så fin den lilla kjolen blev och den gamla tomten - den ser verligen gammal ut! Fin!
    Ha en fin dag och lycka till i elbutiken...igen!:)
    Kram
    Lisa

    SvaraRadera
  4. Attans då, då måste du ju in i butiken igen! Så synd ;)

    Lampskärmen är i alla fall jättesöt.

    Kram!

    SvaraRadera
  5. Vad härligt med en kjol till lampskärmen, smart!

    Ha det gott

    SvaraRadera
  6. Hvilken fin tomt-ljusgubbe på din bild. Og lampen er meget fin og feminin.

    Jeg ville gerne læse din blog fast. Men har du ingen medlemstilmelding?

    God afton og bästa julhälsningar från
    Evigglade

    SvaraRadera

Jag blir så glad för att du vill lämna en kommentar!