torsdag 22 december 2011

Marockanska glas

För några år sedan fick jag för mig att jag skulle ha marockanska teglas. Jag tänkte att de kunde vara trevliga att dricka glögg i till jul (vilket de också är), och köpte på mig en hel drös från den läckra affären Marrakech Design i Malmö.

Igår kväll kom jag på att jag kan använda några av dem som ljuslyktor. Det ser riktigt juligt ut! (Lite tre vise männen, så där.) Just nu står de i fönstret i "smatten" på baksidan, men där är det nästan bara grannarna på baksidan som får njuta av dem. Kanske flyttar jag dem till det lilla fönstret ovanför diskbänken istället. 


Imorgon blir det lite julstök i köket, men ikväll ska jag bara grotta ner mig under filten i soffan. Nu har jag jullov till den 2 januari, hurra!

10 kommentarer:

  1. Skönt med lov, det har vi här också.

    Så fina glas/lyktor! Jag gillar inte att dricka te ur glas men glögg kan jag tänka mig blir bra.

    Köttbullar står på schemat här också i morgon.

    Önskar dig en mysig kväll!

    SvaraRadera
  2. Helmysigt med alla dina ljus/ljuslyktor. I morgon blir det till att rimma på julklapparna .

    SvaraRadera
  3. Härligt med jullov! Bara slappa! :)

    Ha en riktigt underbar jul!
    Kamomilla

    SvaraRadera
  4. Vackra glas!! Ljuslyktor kan man aldrig få för mycket av...
    Önskar dej en riktigt God Jul och ledighet!!
    Kram kram

    SvaraRadera
  5. Så himla fina- perfekta till så mycket;) Kram

    SvaraRadera
  6. superfina....å grattis till lovet :)
    å missa nu inte....

    C
    H
    R
    I
    S
    T
    M
    A
    S

    P
    A
    R
    T
    Y

    De e kul att vara med :)
    Och jag önskar dig en riktigt
    GOD JUL
    VÄLKOMMEN :)
    Håkan

    SvaraRadera
  7. Vetu, när jag ser på Pettson och Findus så tänker jag på ert hus. Det bor nog sådana där små figurer lite överallt hos er. God Jul!
    Puss och kram

    SvaraRadera
  8. Underbart snyggt!

    Njut nu av din ledighet och ha en riktigt God Jul=))
    Stor kram från ett isigt Uppsala/Hannis

    SvaraRadera
  9. Åh så fina och vilken underbar stämning!!!

    Vad härligt med lång julledighet, jag önskar dig en riktigt skön och mysig sådan!!

    JULEKRAM

    SvaraRadera
  10. Har varit lite "slarvig" med att läsa bloggar sista veckan och oj vad jag missat här då!
    Här har ju hänt massor... Superfint! :)

    Önskar också dig (å gubben) en härlig jul!

    Kram Tamara

    SvaraRadera

Jag blir så glad för att du vill lämna en kommentar!