söndag 25 december 2011

När juldagsmorgon glimmar

Själva essensen i begreppet julefrid upplever jag alltid som allra starkast när jag vaknar på juldagsmorgonen. I min julklappspyjamas tassar jag ut i köket, sätter på kaffe, gör iordning en macka med julskinka och senap, tänder några ljus och slår mig ner i gröna rummet. Då känns det som om tiden står stilla för en stund...


Vi hade en fantastisk julafton igår, tillsammans med våra nära och kära här på Solhäll. Värmen från gårdagens minnen förstärker känslan jag har så här morgonen efter. På Solhäll får tiden stå stilla hela dagen. Pyjamasen behåller jag på...

En fortsatt god jul önskar jag er allesammans!

14 kommentarer:

  1. Nog står tiden stilla alltid..
    Jag känner mig också lugn i själen men börjar vakna till liv och känna lust för aktivitet nu!
    Så vackert du har det framför brasan!
    Hos mig är var det sol och värme igår, så brasan kändes överflödig..men i morse så gick den igång!

    Kram på dig!

    SvaraRadera
  2. En fortsatt god jul till dig också.

    Idag ska vi bara vara hemma, slappa och mysa. Spela spel, äta rester (och godis!) och gå i mysiga lediga kläder/pyjamasar.

    Kram!

    SvaraRadera
  3. **Juldagen är till för att gå i pyjamas & bara mysa, vi ska äta rester hos mamma idag i förda pyjamaser allihop=) ha en underbar mysdag, kramen/Emma**

    SvaraRadera
  4. Så himla mysigt det låter... :)

    Juldagskram från Australien♥

    SvaraRadera
  5. Sitter här i mitt nattlinne och njuter av en kopp kaffe och blogging.Allt är stilla.Den sköna myskänslan smittar av sig! kram *piah*

    SvaraRadera
  6. Precis så härligt har jag det också - en laaat juldag!
    En god fortsättning på juldagen och julen önskar jag dej!
    Kram
    Lisa

    SvaraRadera
  7. De första raderna skulle jag ha kunnat skrivit själv... förrutom att jag sitter i vid mitt köksfönster... SÅ mysigt och rofyllt!!!

    Önskar dig fortsatt sådan känsla!!

    KRAM

    SvaraRadera
  8. Underbart och avslappnat! Precis som det ska va :)

    God fortsättning!/Ann-Louise

    SvaraRadera
  9. Det låter som en alldeles underbar juldag och en fin jul hos dig. God fortsättning! Kram Hanna

    SvaraRadera
  10. Det där låter toppen!
    Bara lugnet och få vara som man är en hel dag.

    Jag påbörjade projekt sen hamnade jag i soffan med en bok och chokladask, och där blev jag kvar.
    Tror jag blir där idag också.

    Skön dag till dig!

    SvaraRadera
  11. så skönt det låter! Jag tänker defenitivt ta efter dig idag!
    Ha det gott!
    Ullis

    SvaraRadera
  12. God fortsättning, fröken Grön. Jag strosar också omkring länge i pyjamasen på morgonen. Har tagit efter detta sen jag firat några jular hos C. När jag vaknar hos dem är det full rulle med alla julklappar som tomten varit och lämnat på natten till juldagen. Brukar blir middag innan vi sedan duschar och klär om för middagen senare under dagen.
    Britt

    SvaraRadera
  13. Låter som du njuter!

    Ha det gott, Marie

    SvaraRadera

Jag blir så glad för att du vill lämna en kommentar!