söndag 4 december 2011

"Shabby real"

Sambon fortsätter att göra fina antikfynd i Eslöv. Den här gången en jättevacker relief i vitmålat gjutjärn, med två fåglar på var sin sida om en blomsterurna. "Det här är inte sådant där shabby fake," var hans kommentar när han kom hem med den i fredags kväll. "Det här är shabby real!" 

Ett av helgens små inredningsprojekt blev således att hitta en plats att sätta upp den på. Egentligen ska den nog sitta ovanför en dörröppning, men med tanke på att vi har 2,08 meter till tak på Solhäll, så var det ganska uteslutet.


Efter att ha testat runt på lite olika ställen så skruvade vi upp den ovanför tallrikshyllan i gröna rummet. Tur att vi har snälla träväggar som man kan skruva fast vad som helst i, för den väger verkligen hur mycket som helst! Sen fick jag tända de små ljuslyktorna för att den skulle fastna på bild överhuvudtaget, så grått var vädret igår eftermiddag... 


För övrigt kan jag skryta med att jag under gårdagen äntligen vågade prova på att köra bil med släp; framförallt att BACKA en bil med släp. Klurigt, det där... 

13 kommentarer:

  1. Häftigt!!
    Har också gjort ett riktigt shabbyfynd, man blir ju faktiskt lite larvigt glad :)
    Ha en fin söndag/Marie-Louise

    SvaraRadera
  2. Grattis till den fina reliefen. Nä, varför köpa nyproducerat crap när det finns så mycket vackert antikt och semiantikt??? Fattar det inte liksom...

    Kram Anna Vattenkanna

    SvaraRadera
  3. Så fin!

    Ha en bra andra advent, kram

    SvaraRadera
  4. Vilken otroligt snygg relief och så fint det blev ovanför tallrikshyllan! Jag har nog samma problem här i nya huset, men lyckades ändå klämma dit en trärelief ovanför en av dörrarna där utrymmet var OK, annars är det väldigt lågt i tak här också -mysigt tycker jag!:)

    Grattis till modet att köra med släp!
    Ha en fortsatt skön adventssöndag!
    Kram
    Lisa

    SvaraRadera
  5. Han har öga han, din sambo. Kanon för dig!

    Släp har jag kört med en del men jag undrar om jag backat någon gång. Tror inte det faktiskt.

    Kram!

    SvaraRadera
  6. Men det ser ju ut som om de är gjorda för varandra, tallrikshyllan och pippi reliefen. Väldigt fint!

    SvaraRadera
  7. Hej Fröken Grön!
    Vilken underbart fin grej han hittade där!Det är sånt där man bara blir såå glad av.Och tomteparaden är ju underbar....Vad härligt med en sambo som kommer hem med såna spännande överraskningar!Min kommer mest hem med verktyg, fast det är klart, i förlängningen så är det ju också bra....hihi!
    Grattis till din fina Nusnäs, vad roligt att det blev en sån!
    Ha en fin Söndagskväll!

    SvaraRadera
  8. Shabby real reliefen (huh, det var svårt att säga) sitter som en smäck ju. Duktig sambo!

    Köra bil med släp är inga problem tycker jag, men att backa ger mig ångest! Fast på soptippen kan man alltid få hjälp av någon som vill visa sig på styva linan, det är oftast en man... ;)

    Hälsar Tamara

    SvaraRadera
  9. Så otroligt fin, fick mig att gå igång på alla cylindrar. Älskar allt i gjutjärn...Backa med släp det fixar jag inte, de generna försvann nog när jag tillverkades..ler. Ha en fin start på veckan!
    Kram Pia

    SvaraRadera
  10. Jättefin och dekorativ!

    Kram

    SvaraRadera
  11. Hihi... backa med släp... det tycker jag inte att vi pratar om;) Däremot om din sambos fina fynd!!! Sånt hittar man aldrig här på västkusten... snyggt!!

    Tack för fler tips om namn på julkulorna!!

    Ha en fin måndagskväll!
    KRAM

    SvaraRadera

Jag blir så glad för att du vill lämna en kommentar!