lördag 17 december 2011

Stök del 2

Efter en nästan pinsamt lång (men tydligen välbehövd) sovmorgon bestämde vi att ägna dagen till en betydligt trevligare form av stök: Julstök! 

Nu är kylskåpet fullt av läckerheter, julgranen inhandlad, bilen tvättad och disken diskad. Smutstvätten har hittat till tvättmaskinen och våra högar på borden börjar krympa betänkligt. Har vi riktigt flyt så får dammsugaren komma fram och vädra sig en sväng. Men först ska vi faktiskt klä granen; hurra vad mysigt det ska bli!


Allra sist får gottebordet ta form. Till att börja med blir det mestadels "köpesnask", men känner jag oss själva rätt så måste vi ändå fylla på med en ny omgång om ett par dagar eller så, så då kanske vi snor ihop något eget. (Fast vem gillar egentligen ischoklad på riktigt? De är mest trevliga att titta på, tycker jag.)

6 kommentarer:

  1. Ni har minsann jobbat på bra idag!
    Jag har gjort Baileyskola och tvättat en del. Gått en runda med Ronja och fotat samtidigt har jag också hunnit med. Nu ska vi snart laga lite mat.
    Ischoklad äter ingen här faktiskt men ett par sorters hemlagat julgodis till ska det bli. Kul och gott!

    Kram!

    SvaraRadera
  2. Wow, det var en effektiv dag ni fick till, härligt att så mycket är gjort :)
    Jopp, här har du en som älskar ischoklad galet mycket men ja, det är jag rätt ensam om i omgivningen :)
    Ha en fin kväll/Marie-Louise

    SvaraRadera
  3. Älskar godis i alla de former.
    Ha en fortsatt fin helg!
    Kram
    Hanna

    SvaraRadera
  4. Å, så vackert!
    ...tjusig grön skål :)

    Adventskram från Australien♥

    SvaraRadera
  5. Jamen hallå fröken! RIKTIG ischoklad, gjorda på kvalitetschoklad, är ju hur gott som helst. Testa receptet jag la ut. Jag lovar att du kommer att gilla det!

    Hälsar Tamara

    SvaraRadera

Jag blir så glad för att du vill lämna en kommentar!