torsdag 15 december 2011

Stök

Nu när både sambon och jag jobbar heltid igen, så börjar vi falla in i gamla olater; vi högar oss å det grövsta om vardagarna. Diskad disk som inte blir undanplockad från diskstället, odiskad disk som står och väntar på diskbänken, otvättad tvätt i en hög, tvättad men osorterad i en annan, travar med lästa tidningar på golvet vid soffan, oöppnad post (garanterat tråkig sådan) på köksbordet, mitt julkortspyssel på matbordet och sambons Tradera-fyndade brädspel i staplar på pallen vid fönstret... - Listan kan tyvärr göras längre. Tänk vilken tur att man kan zooma in väl valda detaljer med kameran, hehe!


Mitt i denna röra sitter jag och tar det lugnt, smuttandes på årets Blossaglögg med kaffesmak (helt OK faktiskt). Vissheten om att man städar ett hus på 76 kvadratmeter ganska snabbt på två man, bara man sätter igång, gör att jag inte känner mig det minsta stressad. Och något ska man väl ha att göra till helgen också.

14 kommentarer:

  1. Å tänk, ni är en alldeles helt vanlig familj, för så ser det nog ut hos dem flesta som jobbar!! Å tur är väl det, att man kan unna sej och njuta av den goda glöggen istället!!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Stressa ska man inte! Idag blev det så att jag kom hem ca fem timmar tidigare än vanligt pga att Ronja varit sövd och inte fick lämnas ensam. SÅ mycket man kan hinna på fem timmar extra hemmatid! Jag önskar mig en ledig dag i veckan men det blir nog inte så.

    Kram!

    SvaraRadera
  3. Ja, det tur man kan zooma in det man vill visa hihi :)

    Hoppas kvällen blev mysig!

    Kram från Australien♥

    SvaraRadera
  4. oh vad mysigt ditt hus är, alla detaljer som jag längtar efter,,men aldrig kommer att skaffa..
    har en man som avskyr allt charmigt och gammeldags , därför är dina bilder en liten drömutflykt i min fantasi.
    Håller med dig värmeljus idag är konstiga, dom brinner inte länge och har jag dem ute i uterummet så har jag med upplevt dem bara urbrunna i mitten. Har hittat små gravljus dom är bättre är ngt annorlunda i brinningen pga de innehåller olja eller vax.dom går bra då det är kyla, inte inne.
    ha ett gott kram Monica

    SvaraRadera
  5. Härligt att höra att det är fler än jag som lever i ett ordnat kaos! Och... jag skiter i om det är dammigt i hörnen! ;) Man ska ha tid och ork till det som är roligt också och då gäller det att prioritera...

    Kram/ Anna

    SvaraRadera
  6. Jag känner igen mej rätt väl i det du beskriver, ändå jobbar jag inte heltid, nej inte alls just nu....!:)
    Det låter i alla fall rätt mänskligt och man väljer ju sina bilder här på bloggen, som tur är!:)
    Jättefin bild du visar här!
    Kram och fortsätt ta det lugnt, det blir jul i alla fall...!
    Lisa

    SvaraRadera
  7. Visst känner jag igen mig. Högarna kan vänta, en glögg och kika in på bloggar känns bättre, gillar din bild!
    ♥/Cia

    SvaraRadera
  8. Hihi, jag förstår precis, vad vore livet utan alla dessa högar =)
    Ja, helt okej är årets glögg!!
    Ha en fin helg, städa med måtta, kram Jenny
    (Ja, visst är det bra att fota nära, jag hade visserligen lite besvär när jag skulle fota speglar...)

    SvaraRadera
  9. **Härligt att höra att julstressen inte nått er, inte här heller =) Jul blir det ändå=) Hoppas jag i alla fall =), Ha en toppen dag,kramen/Emma**

    SvaraRadera
  10. Känner igen det där det går snabbt bara man sätter igång. Kul att titta in hos dig för du har lite samma saker som jag har. Älskar skyltar... skulle kunna ha många.
    Ha en skön helg
    Annika

    SvaraRadera
  11. Det värsta är alla veckans använda kläder som ska hängas in i garderoben igen, sååååååååå tråkigt!! 2x5 uppsättningar kläder som ligger i en stor hög på golvet i klädkammaren... där katterna ligger.. nä, usch inte ett dugg fräscht men tydligen väldigt svårt att plocka undan måndag-fredag!!

    Kram

    SvaraRadera
  12. Hihi, jamen jag brukar tänka att det är högarna som gör att det syns att här bor det folk :)
    Så städar man ibland och ibland får de bilda nya högar innanför andra dörrar, det är gisslet med att ha ett hus med något fler rum...

    Ha en fin fredag, kram Marie-Louise

    SvaraRadera
  13. Skönt att se på ditt inlägg och alla kommentarer att det verkar se likadant ut hos de flesta! :o) Visst är det ändå lite märkligt det där med högar...ju mer yta man har desto fler högar blir det.

    Kram

    SvaraRadera
  14. Att höga - vilket superbt verb :) Säller mej t dessa högarnas skara. Och barnen har stränga order att, om de tar kort hemma, inte ta med ngn hög på bild...
    På tal om bild, brukar använda dina bilder som bakgrund på en av lab.datorerna på jobbet = mkt uppskattat! Just nu njuter vi av nyponhjärtat, men skålen m ischoklad ser smakfull ut (o jag tillhör dom som faktiskt tycker om ischoklad, gärna m syltade pomeransskal).
    Ha nu en riktigt GOD JUL i alla dess bemärkelser!
    Kram, Åsa G-K

    SvaraRadera

Jag blir så glad för att du vill lämna en kommentar!