söndag 11 december 2011

Tredje advent

Efter ett hektiskt men synnerligen trevligt dygn i Malmö har vi nu landat hemma på Solhäll igen. Gårdagen bjöd både på flera timmars julshopping, nobelfirande i svärmors TV-soffa och glöggfest på två ställen, och imorse blev vi bjudna på mumsig adventsfrukost på ett tredje ställe. Härligt att hinna träffa så många goda vänner innan jul!


Härligt är det också alltid att komma hem till vår lugna lilla håla igen. Nu tänder vi det tredje adventsljuset, ignorerar högarna vi borde röja undan och bara fokuserar på stillheten en stund. Sen väntar en all-you-can-eat-spaghetti-night; en fin söndagstradition vi har här på Solhäll. Mums!

14 kommentarer:

  1. Ha en skön söndagskväll med spagetti och allt!:)
    Llisa

    SvaraRadera
  2. Borta bra men hemma bäst! Har missat flera fina inlägg hos dig; är så avundsjuk på tapeten i sovrummet! Så modigt att tapetsera med den,vilken ombonad känsla, och sängen med alla plädar. Vad heter tapeten och varifrån kommer den?
    Åh, lilla tomten är ju för sööt...
    ♥ /Cia

    SvaraRadera
  3. Storstan tar på krafterna så en softarsöndag är väl helrätt idag. En softarsöndag är vad vi "sysslat med" idag också. Det är inte ofta jag tycker det, men idag har det faktiskt varit hur skönt som helst att göra - absolut ingenting!

    Önskar dig en trevlig vecka!
    Hälsar Tamara

    SvaraRadera
  4. Åh, nu testar jag, har lite strul att kunna kommentera, hoppas det går nu =)
    Det låter supermysigt att hinna med det ena och det andra!Härligt att inte känna stress, det gör inte jag heller...
    Ha en skön start på veckan, kram Jenny

    SvaraRadera
  5. Vilken härlig helg det låter som ni haft, mysigt att få besöka vänner!
    Japp, högarna är ju snällt kvar tills lusten faller på, gäller att hinna njuta också :)
    Ha en fin start på veckan, kram Marie-Louise

    SvaraRadera
  6. Å, vad fint det är med mossa :)

    ...här har vi inget sånt! Har hittat ett alternativ, Spanish moss också kallad Grandfather's Beard ;) Det får duga... hihi

    Kram från Australien♥

    SvaraRadera
  7. Mysigt! Själv har jag varit upptagen med mammas 70-års kalas ett tag, men nu ska jag också hinna tänka på JUL :)

    SvaraRadera
  8. Det låter som om ni har haft en mysig helg!! Lika mysigt att vara hemma igen förstås. :o)
    Kram

    SvaraRadera
  9. Sååå himla fint du har det hemma hos dig!! Jag gillar allt!! Fina tapeter, sååå vackra möbler och en miljö som är så charmig!!! Sen är det detaljerna som gör helheten!!!

    Önskar dig en riktigt fin 3:e advent!!!!


    Stoooooooooooooooor kraaaaaaaaaaaaam aka

    SvaraRadera
  10. Ojoj Fröken Grön vad jag har missat inlägg hos dig!
    Underbar pyntning på spisen!!
    Jag fick sådär "kanske ska fixa mig en fuskspis" känsla, bara för att få göra just det där pyntet.

    Härligt lät det med att bara strunta i högar och måsten och vara i stillhet.
    Njuta ska man!

    Ha en fin vecka=))

    SvaraRadera
  11. Vad du har det mysigt! Du kan verkligen få till pyntet!

    SvaraRadera
  12. Borta bra men hemma bäst, det vet du väl Fröken Grön. Nej pysslet har det inte blivit mycket med, så mycket annat kom emellan. Helgen har varit super. Dina små pysselhörnor är super.
    Kramar/Britt

    SvaraRadera
  13. Hur mycket spagetti man vill. Det låter väldigt väldig gott. Att ignorera högar och städ tycker jag låter mycket sunt. I december ska man njuta och slappa så mycket det bara går mellan varven. Jag försöker det i alla fall. Städa kan man alltid göra imorgon. kram

    SvaraRadera

Jag blir så glad för att du vill lämna en kommentar!