lördag 3 december 2011

Vått, grått och rått

Idag är världen utanför mitt fönster fuktig, grå och lite råkall. Fortfarande inget decemberväder att hurra för. En liten utomhusaktivitet står iallafall på agendan; en tur till soptippen med inhyrt släp från macken nere på byn. Det känns som om det inte var länge sedan vi genomförde samma procedur, - det är inte klokt vad man "högar" sig när man har hus...


Sen blir det nog inomhusaktiviteter för hela slanten. Jag har iallafall två små inredningsprojekt som jag hoppas hinna (läs: orka) ta mig an. De lär nog dyka upp här på bloggen framöver.

Ha en riktigt skön lördag, allihop!

P.S. Igår avslöjade jag verkligen mina okunskaper i det franska språket (som jag ändå har läst som C-språk en gång i tiden). Prickarna i ordet noël ska ju mycket riktigt sitta på bokstaven "E" och ingen annanstans. Det var väl för väl att jag torkade bort dem helt och hållet, hehe! D.S.

5 kommentarer:

  1. Vill önska trevlig helg och tacka för fina hälsningen :)
    Ska bli spännande att se vad du har för projekt på gång.

    Kram från grannbyn - där det också är grått o trist idag...
    /Pernilla

    SvaraRadera
  2. Vilken läcker bild. Ja här är det också ett riktigt skitväder. Det står som spö i backen av regn. Härligt med soptipps besök. Känns bra efteråt. Ha en go lördag kram Maria

    SvaraRadera
  3. Ja, det är lite grått men som sagt perfekt innepysslarväder :)/Marie-Louise

    SvaraRadera
  4. Vädret är väl ingen höjdare denna dag...........men man får hitta på lite inomhussysslor, brukar ju finnas en hel del.

    Din plastgran gillade jag, riktigt fin!

    Kram Anneli.

    SvaraRadera
  5. Nu blev jag nyfiken! Vad kan det vara för små projekt, tro? Ser fram emot att få se.

    Ha en härlig kväll. Kram!

    SvaraRadera

Jag blir så glad för att du vill lämna en kommentar!