tisdag 22 maj 2012

It's alive!

Ju längre våren har fortskridit, desto mer övertygad har jag blivit om att blåregnet vi planterade förra sommaren hade frusit ihjäl över vintern. De senaste veckorna har jag inte ens brytt mig om att titta efter liv, trots att jag går förbi platsen där det växer flera gånger om dagen.

"Kom ska du få se något kul på datorn," ropade sambon när jag kom hem från jobbet i eftermiddags. Där på skärmen fanns bilden här nedanför, som han alldeles precis hade varit ute i trädgården och tagit:


På två röda sekunder pinnade jag ut, för att försäkra mig om att bilden inte var Photo-shoppad, hihi! Nog är det makalöst hur bruna, torra och tillsynes livlösa pinnar plötsligt bara spricker ut i liv så där. Det måste vi fira med en päronsplitt, hurra!

10 kommentarer:

  1. Så roligt.
    Ha en fin kväll!
    Kram
    Hanna

    SvaraRadera
  2. Blåregn som är så fint!
    Jag känner mig dock som en seg råtta i värmen..

    kram

    SvaraRadera
  3. Härligt med sådana överraskningar!

    Kramar!

    SvaraRadera
  4. Härligt! Växter kan verkligen överleva mycket mer än man tror. :-)

    Hoppas du har haft en fin tisdag!

    SvaraRadera
  5. Förstår din glädje. Lycka! Vårt blåregn (som också planterades förra sommaren) har skjutit rejält de sista veckorna. Jag ger den en hink med vatten var femte/sjätte dag ungefär. Det verkar den gilla!

    Varmt idag va? Man blir helt matt...

    SvaraRadera
  6. Ja, åååh, så glad man blir när det lyckas mot alla odds!

    TACK för din rara grattishälsning hos mej idag!
    Kram
    Lisa

    SvaraRadera
  7. Hehe...plötligt smäller de te!!!:)
    Men allvarligt??...29 grader!
    Hur vore det om ni kunde skicka vidare liiiiite till norrland iallafall:)
    Det lära hända en hel del i er trädgård då??

    Kram Hilla

    SvaraRadera
  8. Visst blir man bara så glad när det händer :)

    kram

    SvaraRadera
  9. Där är den ju! Det är märkligt precis som du säger att det kan se stendött ut och så är det inte det! Nu håller vi tummarna för en stark tillväxt!
    Agneta kram

    SvaraRadera

Jag blir så glad för att du vill lämna en kommentar!