fredag 29 juni 2012

Alunrot

I höstas planterade jag alunrot i framkanten på ett par rosenrabatter, både grönbladiga och purpurbladiga. De har verkligen ett härligt bladverk, som fyller ut jättefint när plantorna växt till sig. 


Vad jag inte riktigt visste då, och som verkligen har varit en enorm bonus att se nu i sommar, är att plantorna blommar med små delikata blommor på långa stänglar. Verkligen jättefint!


Alunrot kommer nog att dyka upp i fler rabatter framöver; den har redan blivit en av mina favoritperenner!

P.S. Inlägget är redigerat i efterhand, med tillägg av bild nummer 1. D.S.

7 kommentarer:

  1. Tycker du ska lägga in en distansbild med. Blommorna ser rätt coola ut i rabatten.

    SvaraRadera
  2. Alunrot är en av mina stora favoriter i rabatten!

    SvaraRadera
  3. De är så söta! Idag har jag delat och flyttat fram några av mina för annat tryckte på och tog plats bakifrån.

    Kram

    SvaraRadera
  4. Ja visst är dom fina och vackra.
    Kram från en lite grå och regnig Hörna

    SvaraRadera
  5. Jag trodde tills nu, att jag har en Alunrot..men min är röd i bladen. Kanske en annan sort bara..så fin din är!

    kramne

    SvaraRadera
  6. tack för att du lär mig nya saker!

    SvaraRadera

Jag blir så glad för att du vill lämna en kommentar!