lördag 30 juni 2012

Lata dagar

Min första semestervecka har snart nått sitt slut. Tiden har mest gått åt till att göra ingenting. Ibland undrar jag om det finns någon annan som är lika bra på just det som jag...


Kaffedrickning är en lagom ansträngande aktivitet. Och att läsa ungdomsböcker och sommardeckare. I mitt huvud har jag redan påbörjat större projekt, som att gräva ut en ny rabatt i trädgården eller att köra till tippen med alla sopsäckar. Men i verkligheten kan det vänta till en annan dag...

16 kommentarer:

  1. Helt rätt sätt att använda semestern på! Jag älskar också ungdomsböcker och har precis läst Eld. Dessa tonårshäxor alltså, jag är fast! Och så har jag plöjt igenom Hungerspelen-trilogin, kan också rekommenderas när du lämnat Engelsfors! :) Ha en skön dag! Kram Hanna, som också har semester sen något dygn tillbaka

    SvaraRadera
  2. Cirkeln ligger och väntar på mig i bokhyllan, ska bara läsa klart den jag håller på med först. Är den bra?

    Kram

    SvaraRadera
  3. henrik i karlskrona30 juni 2012 kl. 10:43

    Att lata sig är bäst :)

    SvaraRadera
  4. Låter som semester när den är som bäst! :)
    Ha en fortsatt skön semester!

    SvaraRadera
  5. Rätt inställning!
    Varför stressa på semestern?
    Allt annat hinner man sen tänker jag just nu.

    Njut på du!

    SvaraRadera
  6. Låter så himla sunt!
    Kram från Australien♥
    ~Pernilla

    SvaraRadera
  7. Har också en del stora grejer på gång, men det är liksom inte dags för dem än.. ;)

    Ha det fint med koppen och boken!

    SvaraRadera
  8. **Oh vad det låter underbart, det är härligt att kunna lata sig, ha en fin dag i solen, kramen/Emma**

    SvaraRadera
  9. Vila sa hon, och grävde ut ett par kvadratmeter rabatt. Men allting är väl relativt :)

    SvaraRadera
  10. Jag vet en till som är expert på att "göra ingenting". Jag försöker varva det med lite nytta men det går sådär.

    Vad tycker du förresten om Cirkeln? Jag gillade den så mycket att jag snart ska ge mig på Eld. Jag ger blanka sjutton i att det är ungdomsböcker. Eller jag kanske är tillräckligt barnslig för att inte bry mig.

    Kram!

    SvaraRadera
  11. Jag gör inte heller mycket! Tänker ibland att det är dåligt att ha så lång ledighet för jag tänker liksom att jag är ledig så länge så det och det kan jag göra sen...Men man måste ju inte göra så mycket även om det visserligen oftast är kul när man väl gör något.

    Kram!

    SvaraRadera
  12. Det låter alltid så mysigt att sitta och dricka kaffe....och jag som inte dricker kaffe, jag får hitta på nåt annat som låter lika mysigt. Är förresten likadan nu, jag tänker mig trött, alla saker jag vill göra, men jag kommer inte till skott.
    Agneta kram

    SvaraRadera
  13. Att göra ingenting är också en konst - eller?

    SvaraRadera

Jag blir så glad för att du vill lämna en kommentar!