onsdag 29 augusti 2012

Work in progress

Efter jobbet klev jag ut genom dörrarna och upptäckte att vädret var alldeles underbart. Härliga ljumma vindar och sol bäddade för en kväll med trädgårdsarbete. Vad jag har pysslat med behöver man ju inte vara Einstein för att gissa, hehe!


Efter ytterligare några skottkärror grus spolade jag av allt med slangen för att tvätta bort smuts och damm. I flygande fläng passade jag på att ta en bild innan solen försvann runt husknuten. Inte för att den ger någon vidare helhetsbild av hur det ser ut; det får komma framöver.

Efter att bilden var tagen kånkade jag ännu mer sten för att fylla ut rejält i bakkant, mot moraset. Någon mer växt ska till, men annars tänker jag vänta på att hostorna och ormbunkarna (både fräken och bräken) ska breda ut sig över kanterna. På varje sida av "ingången" har jag planterat en ligusterplanta, som ska formklippas till klot på sikt. Förhoppningsvis kommer det att bidra till att skapa en känsla av "dörröppning" in till rummet bakom.

Att vänta är visserligen inte min starka sida, men jag övar på det...

14 kommentarer:

  1. Soffan riktigt poppade upp nu när stenen ligger. Vackert! Säg till om du ville ha digitalis, tänkte börja rensa upp i allt orenast ;)

    SvaraRadera
  2. Det blir så bra! Tänk sån skillnad "lite" sten kan göra - fantastiskt!

    Kram

    SvaraRadera
  3. Det blir jättefint!
    Och jag förstår dig - att vänta är jättejobbigt.
    Ulrika

    SvaraRadera
  4. Meeen så fint! Lummigt och skönt ser det ut att vara vid bänken. Gillar att du har blandat olika typer av sten, det blir mer liv då.

    Ting Tar Tid fröken! Så det är bara att slå sig ner på bänken och invänta ligusterkloten :)

    SvaraRadera
  5. Jättefint!

    Ser ut som en liten bro eller en spång in till en härlig oas.............

    Du kan få till det.

    Kram Anneli

    SvaraRadera
  6. Så snyggt det blir! Älskar idéen med ligusterkloten!

    SvaraRadera
  7. Håller med tidigare "talare" om att soffan verkligen poppade nu när gruset kom på plats. Förstår att du är nöjd.

    ...och snart är det helg och vi kan trädgårdera på heltid.

    Kram!

    SvaraRadera
  8. **Superfint, va duktig du har varit!! Kramen/Emma**

    SvaraRadera
  9. Verkligen fint.
    Ha en fin kväll!
    Kram
    Hanna

    SvaraRadera
  10. Du fattar att det är din tur att bjuda hem snart va:)?
    Blir ju så nyfiken på att se hela trädgården.
    Det ser verkligen fint ut!

    Fick ni också det hemska ovädret idag? Fy som det åskade och regnade.

    Kramar

    SvaraRadera

Jag blir så glad för att du vill lämna en kommentar!